ویژگی های تشک مناسب دیسک کمر و گودی کمر

ویژگی های تشک مناسب دیسک کمر و گودی کمر

حتماً عزیزانی که با مشکل گودی کمر و دیسک کمر دست و پنجه نرم می‌کنند، هنگام خرید تشک می‌خواهند بدانند ویژگی های تشک مناسب گودی کمر و دیسک کمر چیست؟ تشک خوب ، تشک طبی و به طور کلی تشک مناسب دیسک کمر و تشک مناسب گودی کمر باید ویژگی‌هایی داشته باشند که باعث بدتر شدن این مشکلات نشود. اختلالات خواب رایج هستند: یک متاآنالیز بر روی کیفیت خواب نشان داد که 15 تا 30 درصد از بزرگسالان اختلالات خواب مانند تأخیر شروع خواب (SOL)، مدت زمان ناکافی خواب و بیدار شدن مکرر در شب را گزارش می‌کنند. کمردرد (LBP) به عنوان یکی از دلایل اصلی کیفیت پایین خواب شناخته شده است. یافته‌ها در مورد نوع تشکی که ممکن است از بروز کمردرد جلوگیری کند و درنتیجه کیفیت خواب را بهبود بخشد، متناقض است. با ما همراه باشید تا با بهترین تشک برای دیسک کمر و گودی کمر آشنا شویم.

 

فهرست مطالب:

ویژگی های تشک مناسب دیسک کمر و گودی کمر

هنگام خرید تشک در زمان دچار دیسک کمر و گودی کمر با سؤالات همچون چه تشکی برای گودی کمر یا دیسک کمر مناسب است؟ بهترین تشک برای مشکل دیسک و گودی کمر چیست؟ آیا تشک بد می‌تواند دیسک ایجاد کند؟ چگونه با داشتن دیسک گردن بخوابیم؟ تشک مناسب برای گودی کمر چه ویژگی هایی دارد؟ روبرو می‌شوید.

انتخاب تشک مناسب برای کسانی که دیسک کمر دارند اهمیت زیادی دارد. انتخاب نادرست تشک می‌تواند سبب درد شدید در ناحیه کمر شود.

به همین دلیل انتخاب تشک مناسب برای افرادی از بیماری دیسک کمر رنج می‌برند حائز اهمیت است.
اولین شرط برای انتخاب تشک مناسب دیسک کمر درجه سختی آن است. تشک‌های خیلی سفت به بدن بیمار فشار وارد می‌کند و این فشار درد کمرشان را تشدید می‌کند.

بیمار به دلیل اینکه درد را کاهش دهد مرتب موقعیت خود را روی تشک عوض می‌کند و این حرکات خود باعث افزایش درد می‌شود. تشک‌های نرم به دلیل اینکه فشار زیادی به بدن وارد نمی‌کنند درد را بهبود می‌بخشند و باعث خواب با کیفیت می‌شوند.
در این راستا کارخانه تشک رویال توانسته با استفاده از تکنولوژی و متریال بروز دنیا تشک های فنر منفصل و دارای مموری فوم را برای این دسته از افراد تولید و عرضه کند که باعث کاهش چشمگیر درد آن‌ها شده است.

دیسک کمر چیست؟

دیسک کمر وضعیتی است که به مشکل یکی از بالشتک‌های لاستیکی (دیسک) که بین تک‌تک استخوان‌هایی (مهره‌ها) که برای ساختن ستون فقرات شما روی‌هم قرار می‌گیرند، اشاره دارد. دیسک‌های بین هر مهره (استخوان) در ستون فقرات زمانی که فشاری بر ستون فقرات وارد شود؛ مانند ضربه‌گیر عمل می‌کنند. اگر بخش داخلی نرم دیسک به بیرون از لایه سخت بیرونی دیسک فشار بیاورد، یک برآمدگی ایجاد می‌کند. این برآمدگی، دیسک کمر، می‌تواند به اعصاب فشار وارد کند و باعث درد خفیف تا شدید شود یا ممکن است اصلاً درد نداشته باشد. فتق دیسک اغلب در قسمت تحتانی کمر (ستون فقرات کمری) یا گردن (ستون فقرات گردنی) رخ می‌دهد. اغلب دیسک کمر نیازی به جراحی ندارد، اما اغلب نیاز به درمان دارد.

گودی کمر چیست؟

هایپرلوردوزیس یا کاوپشتی انحنای شدید به سمت داخل در ناحیه یا ستون فقرات کمری (درست بالای باسن) است. همچنین به عنوان «گودی کمر» شناخته می‌شود. ستون فقرات دارای دو نوع انحنای دیگر است: کیفوز یا انحنای بیرونی ستون فقرات قفسه سینه در نزدیکی دنده ها که به نام «قوز پشت» نیز شناخته می شود و اسکولیوز (انحراف جانبی ستون مهره‌).

مقدار کمی گوژپشتی و قوس و فرورفتگی ستون فقرات طبیعی است. با این حال، کجی ستون فقرات همیشه غیرطبیعی در نظر گرفته می‌شود. اگر ناحیه کمر انحنا نداشته باشد، به آن «سندروم کمر صاف» می‌گویند.

بهترین تشک برای دیسک کمر و گودی كمر چه ویژگی هایی دارد؟

تشک مناسب برای کمر درد و تشک مناسب بعد از عمل دیسک کمر باید ویژگی‌هایی داشته باشد که هنگام خرید تشک مخصوص دیسک کمر و گودی کمر به آن دقت داشته باشید.

  • سازگاری و تکیه‌گاه ستون فقرات: قرارگیری در موقعیت مناسب نخاع مهم‌ترین چیزی است که برای خواب راحت‌تر با دیسک کمر و گودی کمر باید اتفاق بیفتد. تشک با کیفیتی را انتخاب کنید که فشار، استحکام و ویژگی‌های خنک‌کننده کافی را فراهم کند.
  • کاهش فشار: برای تسکین (و جلوگیری از بدتر شدن) درد دیسک کمر و گودی کمر در هنگام خواب، باید تشکی را انتخاب کنید که با بدن هم تراز باشد و ستون فقرات را در حالت طبیعی نگه دارد. باید به اندازه کافی نرم باشد تا فشار روی نقاط فشار مانند شانه‌ها و باسن را کاهش دهد. ویژگی‌های کاهش فشار اضافی می‌تواند برای افرادی که پوزیشن‌های مختلف خواب را ترجیح می‌دهند، مفید باشد. به‌عنوان‌مثال، پشتی طبی می‌تواند تسکین درد بیشتری را برای افرادی که پشت می‌خوابند فراهم کند
  • میزان سفتی: انتخاب میزان مناسب سفتی نرمی تشک برای گودی کمر و کاهش درد دیسک کمر به عوامل متعددی از جمله پوزیشن خواب ترجیحی و نوع بدن شما بستگی دارد. نکته کلیدی این است که میزان سفتی نرمی را انتخاب کنید که تکیه‌گاه یکنواختی را فراهم کند، ستون فقرات شما را تراز کند و هم‌زمان فشار را کاهش دهد. برای اکثر مردم، تشک با ​​سفتی متوسط برای دیسک کمر و گودی کمر بهترین گزینه است، اما باز هم عوامل دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند.
    به عنوان مثال، افراد سنگین‌ وزن‌تر به تشک سفت‌تری نیاز دارند تا بدن از فرورفتن بیش از حد عمیق جلوگیری کند که ستون فقرات را از حالت طبیعی خارج نکند. افراد سبک وزن تر به تشک نرم‌تری نیاز دارند وگرنه به اندازه کافی در تشک فرو نمی‌روند تا ستون فقرات را تراز کنند. افرادی که روی شکم می‌خوابند به تشک سفت‌تری نیاز دارند، در حالی که افرادی که به پشت می‌خوابند به همان سطح سفتی نیاز ندارند.
  • قابلیت خنک‌کنندگی: قابلیت خنک‌کننده تشک برای افراد دچارشده به دیسک کمر یا گودی کمر اهداف متعددی دارد. نه‌تنها ویژگی خنک‌کنندگی تعبیه شده در تشک به شما کمک می‌کند تا خنک‌تر بخوابید و دمای بدن خود را تنظیم کنید، بلکه، تحقیقات منتشر شده توسط کتابخانه ملی پزشکی نشان می‌دهد که این قابلیت می‌تواند التهابی که می‌تواند درد ناشی از فتق دیسک را بدتر کند را کاهش دهد و اعصاب نخاعی تحریک شده را تسکین دهد.
  • دوام: مسلماً متریال و ساختار تشک‌های بادوام و البته گران‌تر از تشک ارزان بهتر است. خرید تشک ارزان باکیفیت پایین برای عزیزانی که دیسک کمر دارند توصیه نمی‌شود. دوام به مدت‌زمان ماندگاری تشک قبل از فرورفتن یا افتادگی اشاره دارد که به این معنی است که دیگر انحراف طبیعی ستون فقرات و تسکین نقطه فشار لازم برای کاهش درد دیسک کمر را فراهم نمی‌کند.

نوع تشک مناسب دیسک کمر و گودی کمر

گزینه‌هایی با توجه به قیمت تشک مخصوص دیسک کمر و گودی کمر وجود دارد: تشک‌های فنری، طبی، طبی فنری، پاکت اسپرینگ، سوپر آویژ دار. تشکی را برای گودی کمر و تسکین درد دیسک کمر انتخاب کنید که برای وضعیت خواب و نوع بدن شما مناسب باشد. پیشنهاد ما به شما تشک رویال است. اما چرا؟ در ادامه به آن می‌پردازیم.

انواع تشک رویال مناسب دیسک کمر و گودی کمر

  • تشک فنری: تشک فنری مدل رامش در سایزهای مختلف استاندارد طراحی شده برای افرادی که خواستار تشک نرم هستند، مناسب افراد سبک‌وزن است. استفاده از مواد اولیه باکیفیت و مرغوب و داشتن ضمانت‌نامه کتبی کارخانه از ویژگی‌های این تشک است.
  • تشک سوپر فنری: تشک سوپر فنری مدل آسوده همانند مدل رامش است با این تفاوت که برای افراد با وزن نرمال طراحی شده است.
  • تشک طبی فنری: این نوع از تشک در مدل‌های آرامش، روژان، آسا، آسمان، آیسا، لوتوس و Pier تولید می‌شود که علاوه بر سایزهای استاندارد سایزهای ویژه کودکان و نوجوانان را نیز در این مجموعه می‌توانید پیدا کنید.
  • تشک طبی رویال: مدل طبی رویال فوم در سایزهای دونفره استاندارد (160*200)، دونفره بزرگ (180*200)، دونفره کوچک (140*200)، دونفره کینگ (200*200)، یک‌نفره استاندارد (90*200)، یک‌نفره بزرگ (120*200)، نوجوان (80*180) به‌گونه‌ای طراحی شده که برای افرادی که کمردرد دارند، مناسب است.
  • تشک مموری فوم: تشک‌های مموری فوم ازموادی به نام ویسکوالاستیک ساخته می‌شود. مزیت مواد ویسکوالاستیک نرم بودن و جذب انرژی است. این نوع تشک در پاسخ به فشار بدن و گرما، شکل بدن را به خود گرفته و وزن را به صورت یکنواخت روی تشک پخش می‌کند.
    زمانی که شما از روی تشک مموری فوم بلند می‌شوید، به شکل اولیه خودش بر می‌گردد. همین خاصیت تشک مموری فوم است که آن را مناسب برای کمردرد می‌کند. شکل‌پذیری این تشک مموری فوم سبب حمایت از قوس‌های ستون فقرات شما می‌شود.
  • تشک پاکت اسپرینگ: استفاده از فنرهای منفصل پاکتی، اسفنج یورتان، ریباند، پارچه گردبافت در طراحی و تولید این نوع تشک‌ها نواحی گردن، زانو و کمر پشتیبانی شده و ستون فقرات در وضعیت عملکرد قرار می‌گیرد و دردهای مزمن این نواحی را التیام می‌بخشد.
    این مدل، مدل دیگر به عنوان تشک رویال پاکت اسپرینگ مموری دار است. مموری فوم به‌کاررفته در تشک باعث تنظیم دمای بدن هنگام خواب شده و باعث شده تا وزن در تمام سطح تشک یکسان پخش شود و با پرکردن تمام انحنای بدن در قسمت‌های مختلف دردهای ستون فقرات را تسکین می‌دهد.
    تشک پاکت اسپرینگ پر دار پلاس نیز در رده فول ارتوپدیک قرار داشته و از جمله تشک‌های مموری فوم مجموعه تشک رویال است.
    تشک سوپر ارتوپدیک پلاس به علت رعایت استانداردهای طبی با استفاده از بهترین متریال‌های تشک، جز تشک‌های Back Supporter قرار گرفته و یکی از پیشنهادها و گزینه‌های مناسب برای افرادی است که از مشکلات ستون فقرات و دردهای عضلانی رنج می‌برند. در ساخت این تشک از بهترین اسفنج‌ها اعم از ریباند، اسفنج یورتان با چگالی بالا و مموری فوم، فوم هوشمند استفاده شده است تا این تشک تحمل وزن و دوام و طول عمر بالایی داشته باشد و از نظر زیبایی نیز دارای طراحی بسیار زیبا و شکیل است.

سوپر ارتوپدیک

نحوه انتخاب تشک مناسب دیسک کمر

فردی که به دنبال یک تشک مناسب دیسک کمر است باید مطمئن شود که تشکی را انتخاب می‌کند که راحت باشد و از ستون فقرات حمایت کند.

برخی از عواملی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

  • سایز:

تشک ها در اندازه‌های مختلف هستند و افراد باید یکی را انتخاب کنند که مناسب ترین آن‌ها باشد.

  • راحتی:

افراد می توانند بین یک تشک نرم یا سفت یکی را انتخاب کنند. یک مقاله نشان داد که تشک های متوسط سفت ممکن است مناسب ترین انتخاب برای تسکین کمردرد باشند.

  • نوع:

انواع مختلفی از تشک ها برای انتخاب وجود دارد، مانند مموری فوم، فنر داخلی، هیبرید و تشک های بادی و غیره.

  • وضعیت خواب:

افراد باید تشک را با توجه به نواحی بدن که نیاز به حمایت بیشتری برای ایجاد تراز ستون فقرات دارند، انتخاب کنند. متخصصان بهداشت می گویند افرادی که به شکم می خوابند باید تشک های سفت تری نسبت به کسانی که به پشت یا پهلو می خوابند انتخاب کنند.

  • قیمت:

شخص نه تنها باید قیمت محصول را بررسی کند، بلکه باید هزینه های دیگری را نیز در نظر بگیرد که هزینه های حمل و نقل، نصب، مرجوعی و سایر هزینه ها را پوشش می دهد.

سؤالات متداول

1. بهترین پوزیشن برای خوابیدن در افراد مبتلا به گودی کمر چیست؟

بهترین حالت خواب برای افرادی که گودی کمر دارند، طاق‌باز یا همان خوابیدن روی کمر است.

2. آیا تشک بد می تواند دیسک ایجاد کند؟

خیر اما در جواب به این سوال که آیا تشک بد واقعاً می‌تواند دیسک را بدتر کند؟ بله، تشک بد واقعاً می‌تواند دیسک کمر را بدتر کند. این به ویژه اگر روی تشک ارزان یا تشک قدیمی با توده، فرورفتگی یا سایر مشکلات ساختاری بخوابید، صادق است. به طور مشابه، اگر برای وضعیت خواب ترجیحی خود (پشت، پهلو، یا شکم) یا نوع بدن خود (سبک، وزن متوسط ​​یا سنگین) روی نوع اشتباهی از تشک می خوابید، تشک ممکن است تکیه گاه و فشار را برای تسکین مورد نیاز شما ایجاد نکند. در نهایت، تشک بد بعید است که باعث دیسک کمر شود، اما قطعاً می‌تواند آن را تشدید و بدتر کند.

3. چه نوع تشکی برای افراد مبتلا به دیسک کمر مناسب است؟

تشک‌هایی با سفتی متوسط سطح متعادلی از راحتی و پشتیبانی را ارائه می‌دهند و برای حفظ تراز ستون فقرات مفید هستند.

4. چه نوع تشک برای افراد مبتلا به دیسک کمر و دارای گودی کمر مناسب نیست و باید اجتناب کرد؟

تشک‌های نرم و خیلی سفت به طور کلی برای این افراد توصیه نمی‌شود، زیرا ممکن است حمایت کافی نداشته باشند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

loading