تشک چگونه ساخته می شود ؟

تشک چگونه ساخته می شود ؟

ممکن شما هم هنگام خرید، استفاده به هر دلیلی سؤال تشک چگونه ساخته می شود ؟ ذهنتان درگیر کند. تشک‌ها نقش مهمی در زندگی ما ایفا می‌کنند و راحتی و پشتیبانی لازم برای یک خواب خوب شبانه را فراهم می‌کنند. آیا تا به حال در مورد فرایند پیچیده ایجاد این پناهگاه‌های خواب فکر کرده‌اید؟ در این مقاله، ما به دنیای جذاب تولید تشک ، کاوش در تکامل تاریخی، اجزا، فرایندهای تولید، شیوه‌های پایداری و نوآوری‌هایی که صنعت تشک را شکل می‌دهند، خواهیم پرداخت.

 

فهرست مطالب:

تشک چگونه ساخته می شود ؟

در ادامه به نحوه تکامل، اجزا و فرایند ساخت تشک اشاره می‌شود.

تکامل تاریخی تولید تشک

  • روش‌های تشک سازی سنتی: در روزهای اولیه، ساخت تشک شامل دوخت دستی با استفاده از موادی مانند حصیر و پر پرندگان در محفظه‌های پارچه‌ای بود. هدف ساده بود: ایجاد یک سطح خواب راحت. با گذشت زمان، این امر با ظهور صنعتی شدن تکامل یافت.
  • پیشرفت‌های فناورانه در ساخت تشک: روش‌های ساخت مدرن از فناوری برای دقت و کارایی استفاده می‌کنند. از چرخ‌خیاطی‌های پیشرفته گرفته تا طراحی به کمک کامپیوتر، صنعت تشک راه طولانی را پیموده است و ثبات و کیفیت را در هر محصول تضمین می‌کند.

ساختار داخلی تشک از چه موادی تشکیل شده است؟

آشنایی با ساختار تشک و اجزای برای درک بهتر فرایند ساخت آن کمک می‌کند.

  • هسته تشک: هسته پشتیبانی ضروری را فراهم می‌کند. این می‌تواند کویل‌های فنر داخلی، لاتکس، مموری فوم یا هیبریدی باشد.
  • لایه‌های راحتی: لایه‌های راحتی تجربه خواب را افزایش می‌دهند. اینها می‌توانند شامل مموری فوم، لاتکس یا سایر مواد تخصصی برای کاهش فشار باشند که در تشک رویال نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • مواد بکار گرفته شده در روکش: لایه بیرونی که اغلب از پارچه ساخته شده است، تشک را در برمی‌گیرد. روکش‌های با کیفیت به دوام و زیبایی کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: چگونه تشک رویال اصل را تشخیص دهیم؟

فرآیند تولید تشک چگونه است؟

روش تولید تشک چگونه است؟ برای پاسخ به این سؤال باید مراحل تولید تشک که در ادامه به آن اشاره می‌شود، بپردازیم.

طراحی تشک

  • استانداردسازی تشک: از اولین مراحل ساخت تشک در کارخانه تشک سازی طراحی و استانداردسازی آن است. اکثر تشک‌ها به اندازه‌های استانداردی که توسط صنعت تعیین شده است، پایبند هستند. اندازه‌های استاندارد شامل 80×180، 90×200 و 180×200 است.
  • انواع فنر: چهار نوع فنر متداول عبارت‌اند از فنرهای داخلی، منفصل، بونل و پاکت. هر نوع فنر دارای اشکال و پیکربندی‌های منحصر به فردی است که نیازهای مختلف را برآورده می‌کند.
  • مقدار فنر لول: تشک‌ها معمولاً دارای 250 تا 1000 فنر هستند. فنرهای کمتر ممکن است نیاز به ضخامت سیم بیشتری داشته باشد.
  • ساخت واحد فنر داخلی: مارپیچ‌ها، پیچ‌واپیچ‌های سیمی، اغلب فنرها را به هم می‌پیوندند. سیم‌های لبه به صورت محکم محیط واحد فنر داخلی را تثبیت می‌کنند.
  • زیرساخت چارچوب تشک: چارچوب تشک که معمولاً توسط تولیدکنندگان تولید می‌شوند، از تشک پشتیبانی می‌کنند. انواع آن عبارت‌اند از قواره فنر متصل، میله‌های پیچشی و قاب‌های چوبی غیر فنری.
  • مواد تولیدی: واحدهای فنر داخلی می‌توانند تا 2000 فوت خطی سیم فولادی نیاز داشته باشند. در ساخت تشک از مواد مختلفی از جمله سیم فولادی و پارچه استفاده می‌شود.

مواد اولیه

تشک‌ها محصولات پیچیده‌ای هستند که ترکیبی از مواد طبیعی و مصنوعی از جمله اجزای سیم، عایق‌ها، لایه‌های نرم، لایه‌های پارچه‌ای و نوارچسب مصنوعی را تشکیل می‌دهند.

  • تشک‌ها از مواد مختلفی از جمله عناصر طبیعی و مصنوعی تشکیل شده‌اند.
  • قطعاتی مانند فنر داخلی، مارپیچ و چارچوب تشک از سیم ساخته شده‌اند و سیم چارچوب از ضخامت بیشتری برخوردار است.
  • عایق از توری نیمه‌سخت یا شبکه سیمی ساخته شده است.
  • لایه‌های ضربه‌گیر را می‌توان از مواد مختلفی مانند الیاف طبیعی، فوم پلی‌اورتان و پلی‌استر ساخت.
  • سطوح بالا، پایین و کناری دارای یک روکش پارچه‌ای بادوام هستند که روی لایه‌ای از فوم یا الیاف پوشانده شده است.
  • نوار نگهدارنده که پارچهٔ روتشکی را در کنار هم نگه می‌دارد از مواد سنگین، فیبری و مصنوعی ساخته شده است.

ساخت لایه‌های تشک

  • تولید فنرهای داخلی: تولیدکنندگان تشک معمولاً تولید واحدهای فنر داخلی را به شرکت‌های تخصصی برون‌سپاری می‌کنند. پس از دریافت و بازرسی واحد فنری تکمیل شده، کارگران به صورت دستی عایق را اعمال می‌کنند. سپس لایه‌های بالشتکی که برای احساس و راحتی تشک بسیار مهم هستند اعمال می‌شوند.
  • تولید روکش: هم‌زمان با مونتاژ تشک، یک پوشش تزیینی برای بالا، پایین و کناره‌ها در قسمتی جداگانه ساخته می‌شود. معمولاً از یک ماشین لحاف کاری غول‌پیکر استفاده می‌شود که سوزن‌هایی را کنترل می‌کند که روکش را به یک ماده پشتی می‌دوزند. این دوخت هم اهداف کاربردی و هم زینتی دارد و از لغزش جلوگیری می‌کند و جذابیت بصری را افزایش می‌دهد.
  • تولید پنل پارچه‌ای: پس از لحاف، پارچه به پنل‌هایی برای بالا و پایین تشک بریده می‌شود. پنل‌های جانبی، اغلب از یک کامپوزیت یا به طور جداگانه در یک ماشین حاشیه ساخته می‌شوند. دستگیره‌ها یا دریچه‌های جانبی، در صورت نیاز، قبل از اعمال بر روی تشک به پنل‌های جانبی متصل می‌شوند.

اتصال فلنج‌ها

از چرخ‌خیاطی‌های تغییریافته ویژه برای اتصال فلنج‌ها به پنل‌های بالا و پایین استفاده می‌شود و حلقه‌های هوگ به فلنج‌ها منگنه می‌شوند. اکنون همه چیز برای عملیات بسته شدن آماده است که در طی آن حلقه‌های هوگ به واحد فنر داخلی محکم می‌شوند.

تکمیل تشک

  • عملیات پایانی: یک رویه بسیار تخصصی و حیاتی در تولید تشک شامل یک سر دوخت متحرک است که روی یک مسیر نصب می‌شود. اپراتورهای لبه نوار به صورت دستی پنل‌های بالا، پایین و کناری را به همراه نوارچسب سنگین وارد چرخ‌خیاطی می‌کنند. اپراتورها از مهارت خود استفاده می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که مقدار مناسبی از هر ماده برای یک محصول حرفه‌ای به دستگاه وارد می‌شود.
  • اضافه کردن روبالشی: تشک‌های باکیفیت ممکن است شامل یک روبالشی، یک پنل پر شده با تودوزی نرم باشند. این روبالشی پیش‌ساخته شده و سپس به پنل‌های بالایی و پایینی تشک چسبانده می‌شود تا حس و ظاهری مجلل‌تر داشته باشد.

چارچوب زیر تشک

ساخت‌وساز باکس تشک بر اساس طراحی متفاوت است، نسخه‌های فنری متصل شامل منگنه‌کردن کلاف‌ها به یک قاب چوبی و اضافه‌کردن لوازم داخلی هستند، در حالی که نمونه‌های بدون فنر دارای یک چارچوب هستند که روی تودوزی پوشانده شده و در یک روکش از پیش دوخته شده قرار می‌گیرند.

بازرسی، برچسب‌زدن و بسته‌بندی

پس از یک بازرسی دقیق کیفیت و برچسب‌زدن، تشک‌ها به منطقه بسته‌بندی منتقل می‌شوند، جایی که در پوشش‌های محافظ محصور می‌شوند و بسته‌بندی شامل جزئیات گارانتی، ایمنی و مراقبت است.

تشک چگونه ساخته می شود

کنترل کیفیت

تولیدکنندگان کیفیت را از طریق بازرسی‌های بصری در مراحل کلیدی تولید تضمین می‌کنند و از سال 1973، قانون ایالات متحده تشک‌های مقاوم در برابر آتش را با هشدارهای اضافی که به طور داوطلبانه توسط صنعت در سال 1987 اضافه شد، الزامی می‌کند.

حرف آخر

در دنیای پیچیده تولید تشک، درک فرایند و اجزای آن، مصرف‌کنندگان را قادر می‌سازد تا انتخاب‌های آگاهانه‌ای داشته باشند. چه پایداری، سفارشی‌سازی یا آخرین نوآوری‌های فناوری را در اولویت قرار دهید، یک تصمیم آگاهانه منجر به خواب بهتر می‌شود.

سؤالات متداول

1- هر چند وقت یکبار باید تشک خود را تعویض کنم؟

به طور کلی توصیه می‌شود که تشک خود را هر 7 الی 10 سال یکبار تعویض کنید، اما عواملی مانند کیفیت و استفاده می‌توانند بر این جدول زمانی تأثیر بگذارند.

2- آیا تشک‌های مموری فوم برای همه افراد مناسب است؟

تشک‌های مموری فوم می‌توانند برای افراد با نحوه خوابیدن‌های مختلف مناسب باشند، اما ترجیحات فردی نقش بسزایی دارد. گزینه‌های مختلف را امتحان کنید تا بهترین گزینه را پیدا کنید.

3- چه چیزی تشک را سازگار با محیط زیست می‌کند؟

تنها تشک‌های سازگار با محیط‌زیست که می‌توانید بخرید تشک طبیعی هستند؛ این تشک‌ها فاقد مواد مصنوعی و بدون مواد شیمیایی هستند.

4- آیا تشک می‌تواند بر سلامت کلی بدن تأثیر بگذارد؟

به طور خلاصه، تشکی که انتخاب می‌کنید می‌تواند به طور قابل‌توجهی بر کیفیت خواب، سطح درد، آلرژی‌ها و سلامت کلّی شما تأثیر بگذارد.

5- آیا تشک‌های هوشمند ارزش خرید دارند؟

اگر به دنبال کنترل دائمی شخصی و قابل‌تنظیم روی جنبه‌هایی مانند سفتی یا دمای تشک خود هستید، ارزش آن را دارد که روی یک تشک هوشمند سرمایه‌گذاری کنید، به‌خصوص اگر به دنبال بهبود فعالانه سلامت خواب خود هستید.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

loading