15 وسیله ضروری اتاق خواب

15 وسیله ضروری اتاق خواب

اتاق خواب به خصوص تشک طبی شما شما یک پناهگاه، یک خلوتگاه در خانه و مکانی برای استراحت و خستگی در کردن است. در حالی که هیچ راه درست یا غلطی برای طراحی اتاق خواب وجود ندارد، اما اگر راحت نباشد چیزی نیست. چه در حال نقل مکان به خانه جدیدی باشید و از ابتدا شروع کنید یا وسایل اتاق فعلی خود را دوباره جابه‌جا کنید، ممکن است فکر کنید که به چه وسیله ضروری اتاق خواب نیاز دارید. تعداد انگشت‌شماری از ضرورترین وسایل اتاق خواب وجود دارد که همه به آن نیاز دارند و همچنین برخی از موارد اختیاری که واقعا می‌توانند حال و هوای فضای شما را تغییر دهند. در این مقاله به 15 مورد از مهمترین وسایل اتاق خواب اشاره می‌شود.

 

فهرست مطالب:

15 وسیله ضروری اتاق خواب

کلید آرامش‌بخش‌ترین طراحی اتاق خواب شما این است که لوازم ضروری اتاق خواب را با دقت انتخاب کنید و سپس آنها را با سبک‌های سلیقه‌ای و آرام تکمیل کنید. این راهنما را برای اکسسوری اتاق خواب ، از جمله لایه‌بندی تخت، توصیه‌های استایل، پیشنهادات چیدمان و الهام‌گیری از دکوراسیون انتخاب شده در نظر بگیرید.

هیچ فرمول مشخصی برای خانه عالی وجود ندارد. با این حال، برای ایجاد راحت‌ترین و آرام‌بخش‌ترین فضا، باید وقت خود را صرف انتخاب وسایل ضروری اتاق خواب کنید.

می‌دانید که به تخت و تشک نیاز دارید، اما چه وسایلی برای اتاق خواب لازم است؟ از نظر اثاثیه‌ی اتاق، ممکن است بخواهید به دنبال بالا تختی، پا تختی، دراور، نیمکت با فضای ذخیره‌سازی یا پاف مبل، صندلی راحتی و میز توالت باشید. در ادامه به وسایل موردنیاز در اتاق خواب پرداخته می‌شود.

1- تخت خواب

تخت خواب اولین وسیله ضروری اتاق خواب است. تشک اصل شما بدون شک مهمترین جزء یک خواب راحت شبانه است. با این حال، ممکن است تعجب کنید که تخت خواب شما نیز چقدر نقش مهمی در تحمل وزن تشک و شما را دارد. به دنبال یک تخت چوبی محکم و با دوام باشید.

2- تشک

وسیله ضروری اتاق خواب

تشک رویال که در فهرست لوازم ضروری اتاق خواب قرار دارد و برای خواب آرام حیاتی است، هرگز نباید نادیده گرفته شود. اما کدام نوع برای شما بهتر است؟ از کسانی که روی شکم و به پهلو می‌خوابند تا کسانی که از کمردرد رنج می‌برند و کسانی که به‌طور مزمن گرفتگی گردن دارند، تشکی با سفتی متوسط ​​مناسب آنهاست. تشک با سفتی در وسط آن برای تراز ستون فقرات با بخش‌های نرم‌تر در قسمت پاها و سر برای کاهش فشار، بهترین انتخاب برای اکثر افراد است.

3- بالا تختی

اگر یک تخت بدون پشتی دارید، احتمالاً می‌خواهید یک تاج تخت نیز تهیه کنید. از آنجایی که تخت شما به عنوان مرکز اتاق خواب شما عمل می‌کند، مهم است که آن را به صورت بصری در مرکز توجه قرار دهید. قطعات بزرگ می‌توانند بیانی جسورانه داشته باشند، اما طرح‌های کم‌حاشیه ظرافتی تعدیل‌شده می‌دهند.

با این حال، یک تخبالا تختی فقط زیبایی بصری را ارائه نمی‌دهد. همچنین می‌تواند تخت شما را راحت‌تر کند و برای زمانی که می‌خواهید بنشینید و مطالعه کنید یا تلویزیون تماشا کنید، از بالش‌ها و پشتی شما پشتیبانی می‌کند.

4- پا تختی

در حالی که برخی استثناها وجود دارد که در آن اتاق‌ها به سادگی نمی‌توانند آنها را جا بدهند، پا تختی‌ها معمولاً از ملزومات اتاق خواب در نظر گرفته می‌شوند. میزهای عسلی کلاسیک همیشه یک انتخاب عالی هستند، اما اگر فضای کمی دارید، می‌توانید قفسه‌های کوچک شناور یا قفسه‌بندی‌های باریک را نصب کنید.

از سوی دیگر، اگر فضای خالی دارید، چند پاتختی، کمد کوتاه یا میز کناری را در نظر بگیرید. همیشه می‌توانید از یک دراور اضافی یا یک میز کوچک با نگهدارنده استفاده کنید. به علاوه، داشتن جایی برای کنار گذاشتن وسایل ضروری کنار تخت به شما کمک می‌کند تا اتاق خواب خود را از شلوغی دور نگه دارید، که برای ایجاد یک محیط خواب آرام بسیار مهم است.

5- دراور

اکثر مردم حداقل یک دراور دارند، اما اندازه، سبک و محل قرارگیری از نظر محیط بیشترین اهمیت را دارد. با متراژ کافی، ممکن است بتوانید یک یا دو دراور بزرگ را جا دهید. با این حال، اگر اتاق خواب شما در سمت کوچکتر است، ممکن است بخواهید یک دراور جمع و جور بخرید یا یک دراور بزرگتر را در کمد دیواری قرار دهید.

اگرچه دراورها با فراهم کردن مکانی برای کنار گذاشتن وسایل به شما کمک می‌کنند منظم و مرتب بمانید، اما نکته کلیدی این است که فضای خود را بیش از حد شلوغ نکنید. علاوه بر این، یک دروار لزوماً نباید یک دراور باشد. بسته به بقیه اثاثیه و اندازه اتاقتان، ممکن است به جای آن یک قفسه، صندوقچه یا کمد چینی تهیه کنید.

6- نیمکت با فضای ذخیره‌سازی یا پاف مبل

نیمکت‌ها با فضای ذخیره‌سازی و پاف مبل‌ها ویترین‌هایی عالی برای تخت‌ها ایجاد می‌کنند. چه چوبی، چه روکش‌دار، دکمه‌دار یا مخملی، نیمکت یا میز عثمانی ظاهر تخت شما را کشیده‌تر نشان می‌دهد و در عین حال بقیه دکور شما را بهتر می‌کند.

علاوه بر این، یک نیمکت درب‌دار یا پاف مکانی را برای انداختن بالش‌ها و پتوهای اضافی، ذخیره ملافه‌های فصلی و ذخیره هر چیز دیگری که دوست دارید از سر راه خود دور نگه دارید، فراهم می‌کند. همچنین لازم نیست آن را در پای تخت قرار دهید. نیمکت‌ها در کنار دیوار یا کنار پنجره شیک به نظر می‌رسند و عثمانی‌ها می‌توانند تقریباً به همه جا بروند؛ حتی در وسط اتاق.

7- مبل راحتی

وقتی به مبل‌های راحتی تکنفره فکر می‌کنید، ممکن است ابتدا مبلمان اتاق نشیمن به ذهنتان خطور کند. در حالی که به اندازه قطعات دیگر حیاتی نیست، طراحی مناسب می‌تواند جذابیت پیچیده و دلپذیری را در اتاق خواب نیز ارائه دهد. این می‌تواند یک مبل تک نفره بدون دسته، یک صندلی راک، یک صندلی پشت در، یک مبل چسترفیلد، یک مبل چرخان گرد و یا حتی یک مبل شزلون باشد.

8- میز توالت

میزهای توالت لزوماً ملزومات اتاق خواب نیستند، اما راهی برای شخصی‌سازی فضا دارند؛ یکی از جنبه‌های مهم احساس آرامش و در خانه بودن. همچنین، برای کسانی که محصولات زیبایی زیادی در مجموعه خود دارند، میز توالت یک راه حل سازمان‌دهی ارائه می‌دهد. نه تنها می‌توانید لوازم آرایشی خود را مرتب و دور از دسترس نگه دارید، بلکه فضای حیاتی سرویس بهدشاتی را نیز آزاد خواهید کرد.

9- لحاف روتختی

اگر تشک شما سکوی یک استراحت خوب شبانه است، لحاف شما ستون است. پس بعد از خرید تشک ، لحاف روتختی را در نظر بگیرید. گاهی اوقات به عنوان یک روکش تخت خواب از آن یاد می‌شود، این وسیله ضروری اتاق خواب معمولاً با جایگزینی سبک و بلند یا کرکی بسیار پر می‌شود.

10- بالش‌ها

وسیله ضروری اتاق خواب

بالش‌ها در هنگام خواب از سر و گردن شما پشتیبانی می‌کنند و از ملزومات انکارناپذیر اتاق خواب هستند. همانطور که می‌دانید، آنها فقط برای خوابیدن نیستند. بالش همچنین با افزودن ابعاد بلند و زیبایی جذاب، ظاهر اتاق شما را افزایش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: ویژگی های بالش خوب

11- روبالشی‌ها

برای افزودن بافت و جذابیت، چند روبالشی مخصوصاً نوع تزیینی آن را دست کم نگیرید. ست‌های ملحفه اغلب با یک یا دو روبالشی ارائه می‌شوند، اما اگر دوست دارید بیشتر آنها را تعویض کنید، ممکن است بخواهید از تعداد اضافی استفاده کنید. برای داشتن حسی لطیف و لوکس، از روبالشی نخی یا ابریشمی برس خورده استفاده کنید.

12- پتو روانداز

برای چیزی که کمی سبک‌تر است، یک روانداز را در نظر بگیرید. همانطور که از نامش پیداست، می‌توانید این پتوی همه‌کاره را به عنوان آخرین کار روی تختتان بیندازید و در مواقعی که برای در آغوش گرفتن به آن نیاز دارید، وجود دارد. فرقی نمی‌کند که آن‌ها را به‌صورت چین‌دار یا شل در گوشه‌ی تخت‌تان حالت دهید، رواندازها کلیدی برای داشتن یک تخت کاملاً لایه‌دار هستند که بافت، رنگ‌آمیزی و جذابیت گرم و نرم را به آن‌ها اضافه می‌کنند.

13- چراغ خواب

بسته به محل قرارگیری تختتان، می‌خواهید یک یا دو آباژور اضافه کنید. با یک تخت در مرکز، دو چراغ خواب مطابق، یکی برای هر پاتختی انتخاب کنید. اگر به دنبال ایده‌های ابتدایی اتاق برای فضاهای کوچک هستید، به جای چراغ‌های رومیزی، شمعدان دیواری را در نظر بگیرید.

14- پرده

برای بهینه‌سازی محیط خواب خود، شاید بخواهید از پرده‌ها استفاده کنید. سپس می‌توانید پرده‌های کرکره‌ای را با مواد نرم‌تر و کمی شفاف‌تر اضافه کنید تا روی آن قرار بگیرند.

15- فرش و قالیچه

اگر در اتاق خوابتان کف‌های سفتی دارید، حتماً می‌خواهید فرشی مانند فرش‌های سیزال یا جوت با بافت طبیعی بخرید.

چه وسایلی برای اتاق دخترانه نیاز است؟

داشتن وسایل مناسب در اتاقتان باعث می‌شود ساعاتی که آن را در اتاق سپری کنید راحت‌تر و راحت‌تر بگذرانید. در اینجا مواردی وجود دارد که هر دختری باید در اتاق خواب خود داشته باشد و به آن نیاز دارد که می‌توانید هنگام خرید وسایل اتاق خواب دخترانه به آن توجه کنید.

چه وسایلی برای اتاق دخترانه نیاز است؟

  1. میز تحریر تاشو
  2. صندلی راحت‌نشین
  3. دستگاه بخور و رطوبت‌ساز
  4. شب خواب
  5. آینه بک لایت
  6. جعبه نظم‌دهنده لوازم آرایش
  7. کنسول مراقبت‌های پوستی
  8. یک خوشبوکننده هوا
  9. کمد نظم‌دهنده جواهرات
  10. اسپیکر

چک لیست وسایل اتاق خواب

این لیست لوازم ضروری اتاق خواب باید الهام بخش شما برای وسایل مناسب برای قرار دادن در اتاقتان باشد.

وسیله ضروری اتاق خواب

سوالات متداول

1- اکسسوری اتاق خواب چیست؟

برخی از رایج‌ترین لوازم جانبی اتاق خواب عبارتند از: فرش، پرده، تزئینات دیوار، لامپ، آینه، میز کنار تخت، پتو و بالش تزئینی، باکس ذخیره‌سازی، قفسه و غیره. این لوازم کوچک هستند اما جزئیات قابل توجهی را حمل می‌کنند و ارائه می‌دهند.

2- انواع وسایل اتاق خواب کدام است؟

وسایل اتاق خواب نوزاد و کودک، اکسسوری اتاق خواب عروس و دونفره، اکسسوری اتاق خواب دخترانه و پسرانه

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

loading