تخت خواب چوبی یا فلزی؟ کدام یک بهتر است؟

تخت خواب چوبی یا فلزی؟ کدام یک بهتر است؟

برای داشتن یک خواب شبانه خوب، تشک و بالش بیشترین اهمیت را دارند اما انتخاب تخت خواب شما نیز بسیار مهم است. وقتی می‌خواهید تصمیم بگیرید که کدام نوع تخت خواب برای شما مناسب است، انتخاب بین تخت خواب فلزی و چوبی ممکن است دشوار بنظر برسد. تخت خواب های فلزی محکم و در عین حال سبک هستند، اما بیشتر در معرض جیرجیر کردن هستند. تخت خواب های چوبی می‌توانند بسیار بادوام باشند، اما نمونه‌های ارزان‌قیمت و پر ایراد زیادی وجود دارد که بهتر است از آن‌ها اجتناب کنید. در ادامه به شما در انتخاب تخت خواب چوبی یا فلزی کمک می‌کنیم. با ما همراه باشید.

 

تخت خواب چوبی یا فلزی؟ کدام یک بهتر است؟

پس از تهیه تشک و بالش نوبت به تخت خواب می‌رسد. احتمالاً برایتان سوال شده است که تخت خواب فلزی بهتر است یا چوبی؟ کدام برای دکوراسیون اتاق خواب مناسب است؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید به ویژگی‌های تخت فلزی و ویژگی‌های تخت چوبی و مزایا و معایب آن‌ها بپردازیم تا مقایسه بهتری داشته باشیم.

ویژگی های تخت فلزی

تختخواب های فلزی در سبک‌های مختلفی تولید می‌شوند و عموماً رنگ شده هستند و سیاه و سفید رایج‌ترین رنگ آن‌ها می‌باشد و در هنگام انتخاب رنگ تخت خواب فلزی می‌توانید از رنگ‌های روشن برای اتاق کودکان استفاده نمایید. در حالی که آن‌ها اغلب با تاج یا همان بالاتختی عرضه می‌شوند، برخی از سبک‌های مدرن دیگر آن‌ها را ندارند.

این نوع تخت به طور کلی یک انتخاب مقرون به صرفه می‌باشد و اکثر آن‌ها از حدود یک میلیون تومان تا حدود 8 میلیون تومان قیمت دارند؛ اگرچه برخی از نمونه‌های پر نقش و نگار می‌توانند هزینه بیشتری داشته باشند. به طور کلی تخت فلزی نسبت به چوبی ارزان‌تر است. در ادامه به مزایای و معایب تخت خواب فلزی می‌پردازیم.

مزایای تخت خواب فلزی چیست؟

  • تخت فلزی محکم‌تر و سبک‌تر از تخت چوبی است. تخت خواب های فلزی نسبتاً سبک وزن هستند، بنابراین اگر می‌خواهید تخت خود را جابجا کنید، باید آنقدر سبک باشد که به راحتی بلند شود و حرکت کند.
  • اگرچه می‌توانید با نمونه‌های ارزان‌قیمت و پر ایرادی روبرو شوید، اما برای داشتن نمونه‌ای با دوام در مقایسه با تختخواب های چوبی، نیازی به صرف هزینه زیادی برای یک تختخواب فلزی ندارید.
  • اگر به طور اتفاقی روی تخت خواب فلزی چیزی ریخته شود، تمیز کردن آن آسان است و همچنین هیچ احتمالی وجود ندارد که توسط کرم‌های چوبی یا موریانه‌ها آسیب ببینند.

معایب تخت خواب فلزی چیست؟

  • صدای جیرجیر تخت فلزی بیشتر است. تخت‌های فلزی بیشتر از نمونه‌های چوبی جیرجیر می‌کنند، بنابراین برای جلوگیری از این امر باید پیچ‌ها و چفت‌ها را به طور نیمه‌منظم سفت کنید.
  • در حالی که می‌توان تخت خواب های فلزی با ظاهری سنتی پیدا کرد، اما آن‌ها به سمت ظاهری مدرن تمایل دارند که با همه سبک‌های دکوراسیون مطابقت ندارد.
  • احتمال زنگ زدن تخت فلزی وجود دارد.

ویژگی های تخت خواب چوبی چیست؟

تخت خواب چوبی می‌تواند از چوب توپر یا چوب مهندسی شده مانند ام دی اف یا نئوپان با روکش چوبی یا تخته چندلایه باشد. تخت خواب های چوبی بسته به جنس و طراحی آن‌ها می‌توانند از نظر کیفیت بسیار متفاوت باشند، از تخت خواب های چوبی با بالاترین کیفیت که می‌توانند صدها سال دوام بیاورند تا نمونه‌های نئوپانی که حتی در زمان جدید استحکام ندارند! در هنگام انتخاب رنگ تخت خواب چوبی به هماهنگی آن با دکوراسیون باید دقت کرد.

قیمت تخت خواب چوبی می‌تواند به اندازه کیفیت آن‌ها متفاوت باشد، نمونه‌های اولیه از کمتر از 2 میلیون تومان و تخت‌های با کیفیت بالاتر از حدود 20 میلیون تومان شروع می‌شود. در ادامه به مزایا و معایب تخت خواب چوبی می‌پردازیم.

مزایای تخت خواب چوبی

  • تختخواب های چوبی ظاهری گرم و کلاسیک دارند که تقریباً با هر دکوراسیونی به خوبی هماهنگ می‌شوند.
  • تخت خواب‌های چوبی طول عمر بیشتری دارند البته تا زمانی که از تخت خواب های چوبی شل و ول دوری کنید، معمولاً نسبت به تخت خواب های فلزی قوی‌تر و محکم‌تر احساس می‌شوند و پایه‌های سنگین‌تر و ضخیم‌تری دارند.
  • طرز تمیز کردن وسایل چوبی راحت‌تر است. تمیز کردن تخت خواب چوبی در مقایسه با تخت خواب روکش‌دار بسیار ساده‌تر است.
  • تخت خواب‌های چوبی نسبت به فلزی تنوع بالاتری دارند. در صورت تمایل می‌توانید از میان طیف رنگ‌های چوب طبیعی انتخاب کنید یا چوب رنگ شده را انتخاب کنید. علاوه بر این، اگر می‌خواهید دکوراسیون اتاق خواب خود را تغییر دهید، رنگ آمیزی تخت خواب چوبی آسان است.

معایب تخت خواب چوبی

  • تخت خواب چوبی سنگین‌تر از تخت فلزی است. تخت خواب صد در صد چوب باکیفیت، سنگین هستند و به سختی قابل جابجایی هستند، حتی اگر شخص دیگری به شما کمک کند.
  • تخت چوبی گران‌تر است. تخت خواب های تماماً چوب به طور قابل توجهی بیشتر از تخت خواب های فلزی با کیفیت قیمت دارند.

تخت خواب های روکش دار

فریم‌های تخت روکش معمولاً از چوب مهندسی شده ساخته می‌شوند، اما روی بافتی با لایه‌ای از فوم نرم پوشیده شده‌اند. آنها برای هر کسی که ظاهر مجلل یک تخت خواب روکش دار را دوست دارد عالی هستند، اگرچه در سبک‌های مدرن دکوراسیون رایج نیستند.

به دلیل مواد و کارهای اضافی که برای ساخت تخت خواب های روکش دار انجام می‌شود، در مقایسه با گزینه‌های فلزی و چوبی نسبتاً گران‌تر هستند.

مزایا تخت خواب روکش دار

  • تاج به کاررفته در یک تخت خواب روکش دار لایه‌های فومی نرم است که برای هرکسی که زیاد روی تخت می‌نشیند تا مطالعه کند یا تلویزیون تماشا کند، بسیار عالی است.
  • تختخواب های روکشدار اغلب دارای کشو یا محل‌های ذخیره‌سازی دیگر در پایه هستند.
  • می‌توانید از بین طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و انواع پارچه انتخاب کنید، بنابراین مطمئناً گزینه‌ای را پیدا خواهید کرد که دوست دارید یا با طرح رنگ موجود در اتاق خواب شما مطابقت دارد.

معایب تخت خواب روکش دار

  • اگر قسمت‌های روکش تخت خواب خود را کثیف کنید، تمیز کردن آنها دشوار است.
  • شما باید هر چند ماه یکبار تخت خواب روکش شده خود را جاروبرقی بکشید زیرا پارچه گرد و غبار را جذب می‌کند.

آیا باید تخت خواب فلزی، تخت خواب چوبی یا تخت خواب روکش دار بخرید؟

تخت خواب برنده مشخصی بین این نوع تخت‌خواب‌ها وجود ندارد. همانند تشک و بالش عمدتاً به ترجیحات شخصی بستگی دارد. به عنوان مثال، برخی از افراد دوست دارند که یک بالاتختی با روکش راحت برای تکیه دادن داشته باشند، در حالی که برخی دیگر فکر می‌کنند از مدافتاده به نظر می‌رسد. اگر هنوز مشخص نیست که کدام متریال تخت خواب برای شما مناسب است، فقط یکی را انتخاب کنید که بهترین ظاهر را داشته باشد که دوست دارید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

loading