انواع بالش ها

انواع بالش ها

  بالش

با وجود انواع بالش های موجود در بازار، برای هرکسی نوع خاصی از بالش ها مناسب است. نکتهٔ حائز اهمیت اینجاست که بالش مناسب هر شخص با دیگری متفاوت است. خواب راحت شما در گرو بالشی است که سر شما را، هم راستا با نخاعتان نگه دارد و از طرف دیگر فشار زیادی به شانه‌ها و بالاتنهٔ شما وارد نکند.

محتوای بالش خوب از چه موادی پر شده است؟

بالش‌های معمولی یا سنتی داخل‌شان از الیاف ، پر و پنبه پر شده است.

بالش‌هایی که از پَر ، پُر‌شده است به ‌نسبت نرم‌تر و البته گران‌ترند. شما اگر طرفدار بالشی سفت هستید ، می‌توانید از بالش تمام ‌پَر یا مخلوط پَر و کرک استفاده کنید. فقط اگر دچار حساسیت یا آلرژی هستید بالش پَر را به شما توصیه نمی‌کنیم.

انواع پنبه‌ها و متریال‌های مصنوعی که به لطافت و نرمی پَر هستند هم می‌توان جایگزین مناسبی برای پَر باشند به شرط آن‌که وقتی سر روی بالش قرار می‌گیرد ، بالش فرم گردن و سر را به خود بگیرد و تحت فشار نباشد.

در اینجا درباره برخی از ویژگی های بالش های پرکاربرد در زندگی روزمره آشنا می شوید :

بالش طبی مموری فوم :

بالش طبی مموری فوم به خوبی از سر و گردن ، شانه ها حمایت می کند. سر، گردن ، ستون فقرات را در موقعیت ایده آل خود قرار می دهد.

به طور کلی باعث عدم فشار و تنش در تک تک اعضای بدن میشود و به همین دلیل است که بسیاری از مردم از این بالش ها برای کاهش علائم مشکلاتی مانند درد گردن و دیسک کمر و آرتروز، التهاب مفاصل استفاده می کنند.

اگر موقعیت خود را به هر نحوی تغییر دهید بالش به همان سمت یا موقعیت شما سازگار خواهد شد.

بنابراین مموری فوم تبدیل به یکی از بهترین متریال ها برای ساخت تشک و بالش شده است.

ماده ای است که میتواند به طور کلی مطابق با فرم بدن تغییر شکل دهد.

برای مثال زمانی که بالش را زیر سر یا پاها قرار میدهید بسته به فرم بدنتان شکل گرفته و درنتیجه فشار از سوی بالش به بدن وارد نمیشود.

بالش طبی مموری فوم
بالش طبی مموری فوم
بالش هتلی :

خوابیدن در هتل برای هر فردی یک تجربه فراموش نشدنی است چراکه استفاده از پارچه های پنبه ای و بالش نرم خوابی لذت بخش و آرام را به همراه می آورد و ممکن است شما به خرید بالش هتلی تشویش شوید.

بالش های هتلی معمولا از الیاف گیاهی و ضدحساسیت پرمی ‌شوند و دارای رویه ای از جنس لطیف همچون ابریشم یا بافت‌های مشابه آن می‌باشند.

بالش پر قو :

بالش های پرقو ، بالشی کاملا نرم وراحت و همچنین مناسب افرادی است که به الیاف حساسیت دارند.

پارچه رویه لین بالش ها از نخ و ضد حساسیت می باشد و همچنین قابلیت شستوشو با ماشین لباسشوی را دارد.

شرکت رویال این اطمینان را به شما میدهد که پس از شستوشو به همان شکل اولیه قابل استفاده می باشد.

بالش پر قو
بالش پر قو

 

بالش الیافی :

اگر به دنبال بالشی هستید که علاوه بر نرمی ، کمی هم سفت باشد پس احتمالا بالش های الیافی برایتان گزینه مناسبی است چرا که بالش های الیافی با اینکه خیلی نرم هستند از بالش های پر کمی سفت تراند.

بالش الیافی
بالش الیافی

بالش لاتکس

بالش‌های لاتکس مثل بالش‌های مموری فوم انعطاف ‌پذیر و طبی هستند.

این بالش‌ها از جنس صمغ درخت لاتکس تهیه می‌شوند و ۱۰۰ درصد طبیعی هستند.

همان ‌طور که گفتیم بالش‌های لاتکس مثل بالش ‌های مموری فوم به خاطر قابلیت انعطاف‌پذیری که دارند شکل سر و گردن را به خودشان می‌گیرند و از تمام انحناها و خطوط سر و گردن و ستون فقرات حمایت می‌کنند.

شاید زمانی که برای نخستین بار بالش لاتکس را از کاور و جعبه بیرون بیاورید بوی خاصی از آن به مشام برسد که اهمیتی ندارد و بعد از مدت کوتاهی از بین می‌رود.

اگر عادت دارید روی شکم بخوابید بهتر است یک بالش لاتکس نرم انتخاب کنید و اگر از آن دسته افرادی هستید که به پهلو می‌خوابید بهتر است نوع سفت‌تر بالش را خریداری کنید.

بالش پشمی :

بالش پشمی که از پشم فراوری شده درست شده باشد هم خاصیت ضدآلرژی دارد و هم به دلیل جذب رطوبت بالا برای افرادی که تعرق زیاد دارند بسیار کاربردی است زیرا دمای بدن را تنظیم میکند.هم چنین مایت ها یا باکتری های بیماری زا در پشم امکان حیات و تکثیر ندارند.

بالش طبی

بالش طبی و پزشکی به منظور از بین بردن اختلال خواب ایجاد شده‌است.

همچنین این بالش سایر مشکلات نظیر دردهای کمر ، خروپف ، آرتروز و دردهای سر و گردن را از بین می‌برد. استفاده از بالش پزشکی سبب بهبود روند خواب می شود.

بالش طبی در طرح‌ها و انواع متنوع تولید می‌شود.

جنس این بالش‌ها از فوم حافظه دار است. فوم مورد نظر کمک می‌کند تا سر و گردن شما دچار آسیب نشود. در طراحی چنین فوم‌هایی اندازه و شکل سر و گردن مد نظر قرار گرفته است. به همین دلیل هیچ‌گونه آسیبی به این نواحی از بدن در صورت استفاده از چنین بالش‌هایی وارد نمی‌شود.

بالش طبی
بالش طبی

اندازه استاندارد بالش چقدر است؟

اندازه بالش ها ثابت نیست و بسته به شرایط خاصی که قرار است استفاده شوند قابل سفارشی سازی هستند اما اندازه استانداردی که معمولا استفاده می شوند 70 * 50 است.

بالشتهای استاندارد می تواند در اندازه‌های بزرگتر کویین و کینگ نیز ارائه ‌شوند. این بالش‌ها نسبت به بالش های معمولی دارای طول بیشتری هستند و برای حمایت و راحتی بیشتر سر، گردن و بدن استفاده می شوند.

بالش ها را چطور بشوییم؟

تمام انواع بالش ها را می توان داخل ماشین لباسشویی انداخت و شست جز بالش های پشمی و پنبه ای.

پشم و پنبه در اثر شست وشو داخل ماشین لباسشویی به هم

می چسبند و به اصطلاح ، گوله گوله می شوند. برای شستن بالش های پشمی و پنبه ای باید پارچه رویی بالش را بشکافید و پشم و پنبه را جداگانه بشویید و پس از خشک شدن با دست آنها را از هم باز کنید و دوباره داخل پارچه بالش را با آنها پر کنید.

بهتر است برای رهایی از شستن پردردسر بالش ها ، حتما روی آنها یک ملحفه ضخیم بیندازید و آن را هفته ای یک بار بشویید. در این صورت شستن بالش به سالی یک بار محدود می شود.

کلام آخر

بالش های رویال ویژگی های منحصر به فردی دارند و شما با استفاده از این نوع بالش میتوانید مشکالت گردنی خود را بهبود ببخشید. دوام و ماندگاری بالای بالش های رویال سبب شده است که مشتریان زیادی خواهان چنین بالش هایی باشند.

کارخانه تشک رویال توانست با تولید بالش های کاملا استاندارد در سایزهای مختلف برای مصرف کنندگان فراهم نماید.


اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

loading