نحوه تمیز کردن تشک تخت

نحوه تمیز کردن تشک تخت

بعد از خرید تشک سوالی که پیش می‌آید این است که چطور تشک را تمیز کنیم؟ چرا که تشک تماس مستقیم با بدن انسان به خصوص پوست انسان دارد و با سلامتی آن‌ها رابطه مستقیم دارد. به همین علت است که شما به دنبال بهترین روش تمیز کردن تشک تخت خواب و یا بهترین روش شستن تشک تخت خواب خود باشید. پس اگر به دنبال نحوه تمیز کردن تشک تخت خود هستید با ما همراه باشید.

 

نحوه تمیز کردن تشک تخت

همانطور که گفتیم بخش مهمی از زندگی هر انسان را حداقل 8 ساعت خواب تشکیل می‌دهد. بنابراین نقش تشک و خرید تشک بر سلامتی انسان بر کسی پوشیده نیست. حال برخی سوالات پرتکراری که کاربران با آن روبرو می‌شوند عبارتند از: چگونه لکه ادرار را پاک کنیم؟ تمیز کردن تشک تخت با جوش شیرین چگونه است؟ یا نحوه پاک کردن لکه زرد روی تشک تخت چگونه است؟ روش شستن تشک تخت با شامپو فرش چگونه است؟ نحوه شستن تخت فنردار چیست؟

قبل پاسخ به این سوالات ابتدا باید رابطه تمیز کردن تشک با طول عمر آن پرداخت. شما نیز اگر می‌دانستید با یادگیری روش شستن تشک رویال در منزل و بکارگیری آن، طول عمر آن را بین 8 تا 10 سال افزایش می‌دهید؛ به نظافت تشک خود به ویژه تشک رویال بیشتر اهمیت می‌دادید.

 

مراحل تمیز کردن تشک تخت از لکه ها  و کثیفی ها

چگونه تخت و لکه های موجود آن را پاک کنیم؟ خوب به منظور یادگیری نحوه پاك كردن لكه از روي تشك تخت در منزل و روش از بین بردن لکه زرد روی تشک تخت نکات و مراحل زیر را طی کنید.

  1. پیشنهاد می‌شود ابتدا به جارو کردن تشک تخت اقدام کنید. کاملاً تشک را با سری بزرگ جارو برقی بکشید و برای گوشه‌ها و شیارهای تشک بدون سری استفاده کنید.
  2. اگر لکه نوشیدنی یا لکه ادرار تازه است باید فوراً آن را تمیز کنید. به این منظور لکه را با پارچه‌ای تمیز و مرطوب شده با آب سرد، لکه گیری کنید. به این توجه داشته باشید برای جلوگیری از پخش شدن لکه از دستمال استفاده نکنید.
  3. برای تمیز کردن تشک تخت فومی از لکه‌های گرد و خاک، خون و نوشیدنی (بیش از حد نباید مرطوب شوند بنابراین از مقدار کف کمی استفاده کنید) مقدار کمی آب اکسیژنه و نصف آن مایع ظرفشویی در ظرفی با قاشق هم بزنید تا کف کند. با مسواکی آغشته به آن کف روی لکه‌های تشک که به صورت عمودی قرار گرفته است، بمالید و با دستمالی مرطوب روی آن بکشید.
  4. اگر لکه خون، ادرار و عرق خشک شده باشند می‌توانید از اسپری لکه پاک کن استفاده کنید. روی دستمالی آن را اسپری کنید و روی لکه‌ها بکشید و به مدت 15 دقیقه اجازه دهید بماند سپس با پارچه‌ای تمیز و مرطوب موضع را پاک کنید. اسپری را مستقیم به تشک نزنید همچنین از این روش برای تشک‌های فومی استفاده نکنید.
  5. به منظور از بین بردن بوی بد تشک با جوش شیرین، آن را به مقدار زیادی روی تشک خود بریزید و به مدت حداقل نیم ساعت بگذارید روی سطح بماند. همچنین می‌توانید به همراه جوش شیرین از اسانس نیز می‌توانید استفاده کنید.
  6. حال جوش‌شیرین‌ها را جارو کنید.
  7. تشک را در معرض هوای آزاد قرار دهید.

نحوه شستن انواع تشک تخت خواب

شستن لکه های ادرار بر روی تشک تخت پگونه است؟ قبل از پاسخ به این سوال از آنجا که شستن تخت خواب و شستن تشک تخت پروسه‌ای وقت گیر است به منظور پیشگیری از لکه های تخت پیشنهاد می‌شود از روکش و تخت قابل شست و شو استفاده کنید. همچنین از وسایل موردنیاز برای شستن تشک تخت خواب می‌توان به آب، پارچه تمیز، جوش شیرین، جاروبرقی، کاسه، نمک و در صورت لزوم آب اکسیژنه، سشوار، مایع ظرفشویی و یا سرکه سفید اشاره کرد.

به هر حال به منظور شستشوی تشک به روش ساده مراحل زیر را طی کنید:

  1. خالی کردن تخت خواب: جدا کردن ملحفه‌ها و قرار دادن در ماشین لباسشویی
  2. جارو کردن تشک به همان روش در قسمت قبل
  3. استفاده از جوش شیرین و اسانس اسطوخودوس و باقی ماندن آن تا پایان شست و شو و سپس جارو کردن آن
  4. پاک کردن لکه‌ها با محلول حوش شیرین، نمک و آب یک خمیر و باقی ماندن به مدت نیم ساعت و تمیز کردن با پارچه‌ای تمیز و مرطوب
  5. آماده کردن تخت و پوشاندن ملحفه‌ها

نحوه خشک کردن تشک تخت در خانه

به منظور جلوگیری از تجمع مواد حساسیت‌زا و میکروب‌ها حتماً تشک خود را خشک کنید و صرفاً به سبب صرفه‌جویی در وقت از آن صرف نظر نکنید. برای خشک کردن تشک خود در داخل یا خارج از منزل حتی در زمستان مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در اولین قدم روکش‌ها، ملحفه‌ها و بالش‌ها و … را بیرون بکشید در معرض هوای آزاد و علی الخصوص آفتاب که از بین‌برنده میکروب‌هاست قرار دهید.
  2. به منظور هوا دادن به تشک و نه شستن روی تشک خود را با جاروبرقی بکشید. اینکار به جمع‌آوری گردوغبارهای باقی‌مانده و خشک شدن تشک کمک به سزایی می‌کند.
  3. تشک را در ترجیحاً در بیرون و در معرض نور آفتاب و اگر نشد در داخل منزل به کمک شخص دیگر بلند کرده و آن را تکان دهید. این کار باعث می‌شود به تمام بخش‌های تشک هوا برسد.
  4. حداقل سه ساعت تشک را در هوای آزاد و در معرض نور آفتاب قرار دهید و از قرار دادن آ« در هنگام عصر به منظور رطوبت نگرفتن خودداری کنید.

 

حرف آخر و نکات مهم برای تمیز کردن تشک تخت

پس از خرید تشک علی الخصوص تشک رویال نظافت آن را مخصوصاً اگر بیماری یا حساسیت‌های پوستی دارید، جدی بگیرید. نوع لکه، جنس تشک و خوشخواب و میزان نفوذ آلودگی در آنها از عوامل موثر در نحوه تمیز کردن تشک می‌باشند. هنگام از بین بردن لکه ادرار یا نوشیدنی یا لکه‌هایی از این قبیل، حتماً به از بین بردن تمام آن لکه تأکید داشته باشید.

هنگام خرید تشک رویال توجه داشته باشید که از فروشگاهی معتبر آن را تهیه کنید چرا که در صورت اصل بودن تشک شما به راحتی می‌توانید به نظافت آن بپردازید.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

loading