بهترین محل قرار گرفتن تخت در اتاق

بهترین محل قرار گرفتن تخت در اتاق

بعد از انتخاب تشک، خرید تشک و تختخواب نوبت به انتخاب بهترین محل قرار دادن تخت می‌رسد. بهترین محل قرار گرفتن تخت در اتاق خواب نکاتی دارد که هنگام چیدن دکوراسیون، به زیبایی یا حتی تناسب و انرژی با توجه قانون فنگ شویی را باید مدنظر قرار دهید. با ما همراه باشید تا به پاسخ سؤال تخت را کجای اتاق بگذاریم؟ پی ببریم.

 

بهترین محل قرار گرفتن تخت در اتاق خواب

تصمیم‌گیری دربارهٔ این سؤال که محل مناسب تختخواب شما در اتاق خواب کجاست؟ نباید کار سختی باشد؛ اما بد نیست درباره آن فکری کنید. به‌هرحال اتاق شما، راحت‌ترین و شخصی‌ترین محل خانه شماست. البته اگر اتاق مهمان هم دارید آن هم همین شرایط را خواهد داشت.

خیلی راحت می‌شد اگر یک محل قرارگیری صحیح تختخواب وجود داشت؛ ولی هر خانه متفاوت است. جای مناسب تختخواب بستگی به چیزهایی مانند پنجره و محل قرارگیری درب، اندازه اتاق، اندازه تخت و محل قرارگیری رادیاتور دارد. فراموش نکنید مهم‌ترین عامل درنظرگرفتن راحتی شماست وقتی شب می‌خواهید به تشک خود رفته و بخوابید!

در ادامه به 7 مورد که به شما در پاسخ دادن به این سؤال که تختخواب را کجای اتاق خواب قرار دهیم؟ کمک می‌کند، اشاره می‌کنیم.

7 جای تخت در اتاق خواب

تخت خواب رو کجا بذاریم؟ محل درست و نادرست تخت در اتاق کدام است؟ برای پاسخ به این سؤالات می‌توانید با توجه به شرایط خود یکی از این 7 گزینه را در نظر بگیرید.

1- تخت، وسط قرار گرفته و عمود بر درب باشد

قرار دادن تخت خود وسط دیوار، عمود بر درب، اغلب برای اتاق‌خواب‌های کوچک گزینه مناسبی است. خطوط عمود بر هم در زاویه 90 درجه متقاطع می‌شوند که به معنای قرار دادن سر تخت در برابر یکی از دو دیوار کناری اتاق است. سپس، وقتی در باز می‌شود، به سمت کنار تخت باز می‌شود.

برای حفظ حریم خصوصی و فنگ شویی، ممکن است بخواهید از گزینه‌ای که مستقیم‌ترین خط دید از درب تا تخت را دارد اجتناب کنید. با اکثر پلان‌های طبقات، این محل به شما اطمینان می‌دهد که در دو طرف تخت، فضای کافی برای پیاده‌روی در اتاق خواب دارید.

این موقعیت اغلب در اتاق‌خواب‌های مهمان دیده می‌شود که معمولاً به‌اندازه اتاق‌خواب‌های اصلی فضا ندارند و از آنجایی‌که اتاق‌خواب‌های مهمان همیشه اِشغال نمی‌شود، فقدان حریم خصوصی مشکل کمتری دارد. اگر یک تختخواب یا باکس تشک را برای اتاق مهمان انتخاب کنید، به شما امکان می‌دهد آن را به رخ بکشید.

2- تخت، خارج از مرکز و رو به درب باشد

قراردادن تخت خارج از مرکز با تاج تخت به سمت دیوار و انتهای آن روبروی درب، یک گزینه محبوب برای اتاق‌های بزرگ و کوچک است. این موقعیت به یک‌تکه اثاثیه بزرگ‌تر (مانند کمد لباس یا قفسه کتاب) اجازه می‌دهد تا فضای بزرگ‌تر در سمت دیوار بیشتر در دید باشد که اغلب کاربردی‌تر است. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید میزی در سمت بزرگ‌تر برای یک دفتر کار خانگی قرار دهید.

شما هنوز مقداری فضا در سمت دیگر تخت خواهید داشت که به شما امکان می‌دهد کمد کوچکی در کنار تخت قرار دهید و جا برای راه رفتن هم داشته باشید. همانند بهترین محل قرار دادن تخت در فنگ شویی با عنوان «موقعیت فرماندهی»، در این محل قرار گرفتن تخت نسبت به در و پنجره، شما از آنجا می‌توانید درب را ببینید، اما مستقیماً جلوی درب نیستید. در فنگ شویی نیز مورد توجه قرار می‌گیرد؛ زیرا اجازه می‌دهد تا جریان آرام انرژی در سراسر اتاق پخش شود.

اگر در خانه‌ای شلوغ زندگی می‌کنید، این محل قرارگیری کمی حریم خصوصی را فراهم می‌کند زیرا دید مستقیم از درب ورودی را قطع می‌کند و اگر در اتاق خود حمام دارید، دور نگه داشتن تخت از درب حمام ممکن است ضروری باشد.

3- تخت، مرکز رو به درب باشد

این محل قرارگیری، تخت را در وسط دیوار درست مقابل درب قرار می‌دهد. این امکان یک چیدمان متقارن با میزهای کنار تخت را در دو طرف تخت فراهم می‌کند که می‌تواند قرارگیری دکوراسیون خانه را آسان‌تر کند و از آنجایی که تخت شما نقطه کانونی اتاق است، منطقی است که آن را در مرکز قرار دهید.

بسته به محل قرارگیری درب اتاق خواب، ممکن است پای شما مستقیماً رو به در باشد. اما قرارگیری در مرکز معمولاً تخت را به یک سمت برای دید مستقیم کمتر قرار می‌دهد. این چیدمان در فنگ شویی ایده‌آل است و دوباره به آن موقعیت فرماندهی می‌رسد و جریان انرژی مثبت را ترویج می‌کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

loading