درجه نرمی و سفتی تشک چیست؟

درجه نرمی و سفتی تشک چیست؟

درجه نرمی و سفتی تشک چیست؟ در هنگام خرید تشک میزان درجه نرمی و سفتی تشک می‌تواند موضوعی دشوار برای بحث در مورد این موضوع باشد که چرا که همه افراد درجه نرمی تشک و سفتی تشک را کمی متفاوت تجربه می‌کنند. مانند هر عامل حسی، این موضوع سلیقه‌ای است و ترجیحات شخصی شما بسته به اندازه، شکل و وزن بدن شما می‌تواند بسیار تغییر کند. اما، خوشبختانه، چند معیار و استاندارد وجود دارد که می‌توانید برای درک بهتر نحوه انتخاب درجه نرمی و سفتی تشک طبی برای کمر درد برای خود، از آنها استفاده کنید. پس اگر با سوال منظور از درجه سفتی و نرمی تشک چیست؟ مواجه شده‌اید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

درجه نرمی و سفتی تشک چیست؟

اگر با سوالاتی همچون درجه نرمی و سفتی تشک چیست؟ یا میزان درجه نرمی و سفتی تشک بر چه اساسی تعیین می‌شود؟ روبرو شده‌اید؛ برای کمک به مصرف‌کنندگان در درک سفتی، صنعت تشک طبی اغلب محصولات خود را در «مقیاس سفتی» با دامنه 1-10 نمره می‌دهد. تشکی که نمره 1/10 را کسب کند، نرم‌ترین تشک رویال در جهان خواهد بود و تشکی که امتیاز 10/10 را کسب کند، سفت‌ترین تشک خواهد بود. برای مرجع، نمره 6.5/10 به طور گسترده به عنوان استاندارد صنعتی برای سفتی و نرمی متوسط ​​در نظر گرفته می‌شود.

بنابراین در جواب درجه سفتی و نرمی تشک چیست؟ می‌توان گفت سفتی تشک به احساس اولیه‌ای اشاره دارد که هنگام دراز کشیدن روی آن تجربه می‌کنید. آیا در تشک فرو می‌روید یا درست روی سطح آن قرار می‌گیرید؟ آیا فشار زیادی را تجربه می‌کنید یا متوجه می‌شوید که متریال‌های تشک گودی‌های بدن شما را پوشش می‌دهند؟ اینها تنها تعدادی از سوالاتی است که می توانید برای تعیین اینکه آیا تشک نرم، ​​سفت متوسط یا سفت است، بپرسید.

برای در ک بهتر اهمیت درجه سفتی و نرمی تشک برای کمردرد، بیایید ببینیم تشک‌های نرم، ​​سفت متوسط و سفت واقعا چه حسی دارند.

تشک نرم

تشک‌های نرم معمولاً در محدوده 3 تا 5 از 10 در درجه نرمی تشک و سفتی تشک قرار می‌گیرند. آنها معمولاً از متریال داخلی مانند روبالشی‌های لحاف‌دار یا بخش‌های ضخیم مموری فوم در لایه‌های بالایی خود استفاده می‌کنند که به آنها لایه‌های راحتی نیز گفته می‌شود. آنها با احساس فرورفتگی عمیق، بهبود بدن و کاهش فشار مشخص می‌شوند. شما فشار زیادی را روی یک تشک نرم تجربه نخواهید کرد، به این معنی که احتمالاً بیشتر احساس در آن خواهید داشت تا روی آن. تشک‌های نرم‌تر معمولاً توسط افرادی که به پهلو می‌خوابند یا کسانی که نیاز به راحتی بیشتر در شانه‌ها، باسن و کمر دارند ترجیح داده می‌شوند.

تشک سفت متوسط

تشک‌های سفت متوسط ​​معمولاً در محدوده 6 الی7 از 10 در مقیاس سفتی قرار می‌گیرند. این تشک‌ها معمولاً لایه‌های رویی فوم نرم را با پایه‌های محکم‌تر از فوم پلی‌اورتان با چگالی بالا یا کویل‌های جیبی ترکیب می‌کنند. این امر تعادلی بین کاهش فشار و نگهداری تشک از بدن در طول خواب شبانه ایجاد می‌کند که برای طیف گسترده‌ای از افراد جذاب است.

در حالی که ممکن است روی یک تشک متوسط ​​سفت دچار فرورفتگی شوید، به احتمال زیاد احساس بلند شدن و بیرون آمدن از تخت خواهید داشت. به همین دلیل، تشک‌های سفت متوسط ​​می‌توانند برای کسانی که به پشت یا ترکیبی (ترکیبی از طاق‌واز و به پشت و به پهلو) می‌خوابند عالی باشند، زیرا این گروه‌ها می‌توانند از تحرک کمی بیشتر بهره‌مند شوند.

تشک سفت

و در نهایت، تشک‌های سفت، که معمولا در محدوده 8 الی10 از 10 در مقیاس سفتی قرار می‌گیرند. این تشک‌ها به ندرت از مواد نرم یا مخملی در لایه‌های راحتی خود استفاده می‌کنند. در عوض، آنها یک لایه نازک از فوم نرم را در بالای فوم یا فنرهای با چگالی بالا قرار می‌دهند. بنابراین تشک‌های سفت می‌توانند بسیار نگهدارنده باشند.

در یک تشک سفت، هر قسمت از بدن شما باید با فشار زیاد به سمت عقب به طور مربعی بالای تشک بلند شود. کسانی که روی شکم می‌خوابند و افراد سنگین وزن ممکن است از سنگینی اضافه‌ای که از این ساختارها می‌گیرند لذت بیشتری ببرند.

چگونه درجه سفتی تشک را تشخیص دهیم؟

درجه نرمی و سفتی تشک

حالا که با سه دسته اصلی درجه سفتی و نرمی تشک آشنا شدیم بیاید به طور دقیق‌تر درجات را درک کنیم.

  • 1 از 10 یا فوق‌العاده نرم: این نوع تخت باعث فرورفتگی بیش از حد بدن می‌شود و هرگونه پتانسیل نگه‌دارندگی و پشتیبانی تشک را مختل می‌کند.
  • 2 از 10 یا فرا نرم: باز هم، این نوع ساختار باعث فرورفتگی بیش از حد برای بیشتر افراد می‌شود و احتمالاً پشتیبانی کافی برای بدن را ندارد.
  • 3 از 10 یا خیلی نرم: این درجه در مقیاس کمی قابل کنترل‌تر است. در حالی که در اینجا هنوز مقدار زیادی فرورفتگی وجود دارد (معمولاً بین 1.5 تا 3 اینچ به طور دقیق)، تشک‌های این سطح شروع به پشتیبانی کمی بیشتر می‌کنند. اگر یک تشک نمره 3 / 10 را کسب کند، معمولاً از مموری فوم ساخته شده است، ماده‌ای ملایم که برای کاهش فشار عمیق شناخته می‌شود. این سطح نرمی برای افرادی که به پهلو می‌خوابند بهترین است.
  • 4 از 10 یا نرم: لایه‌های راحتی شروع به نازک‌تر شدن می‌کنند و بیشتر افراد کمی کمتر از آن احساس «گیر کردن در تخت» را که همراه با تشک‌های نرم‌تر است، احساس می‌کنند. این سطح سفتی همچنین برای افرادی که به پهلو می‌خوابند، بهترین است.
  • 5 از 10 یا نرم متوسط: این امتیاز رایج‌تر برای اکثر باکس‌های تشک است که خود را «نرم» توصیف می‌کنند. هنوز هم لایه‌های راحتی بر روی تشکی مانند این خواهید یافت، اما آنها با پایه محکمی از فوم پلی‌اورتان با چگالی بالا، کویل یا فنر متعادل می‌شوند.
  • 6 از 10 یا سفت متوسط: اکثر تشک‌های موجود در بازار امروزه در محدوده سفتی 6 الی 7 از 10 قرار دارند. این آنها را به عنوان سفت متوسط ​​نشان می دهد، به این معنی که آنها تعادلی بین کاهش فشار و پشتیبانی ایجاد می‌کنند. برای طیف وسیعی از تافراد عالی است، این تشک‌ها می‌توانند کاملاً از فوم یا ترکیبی از فوم و کویل ساخته شوند.
  • 7 از 10 یا کمی سفت: نمره 7 ما را وارد قلمرو محکم‌تری می‌کند. این تشک‌ها به خاطر نحوه بلند کردن فرد و خارج کردن آن از ساختار قابل توجه هستند. کسانی که به طور ترکیبی یا روی شکم یا به پشت می‌خوابند، معمولاً از سواری اضافی این تشک‌ها سود می‌برند.
  • 8 از 10 یا سفت: روی این تشک‌های سفت‌تر، تراز شدن بدن یا «آغوش گرفتن» زیادی را احساس نمی‌کنید، در عوض فشار زیادی به عقب خواهید داشت. این تشک‌ها برای کسانی که پشت و شکم می‌خوابند عالی هستند و همچنین می‌توانند برای افرادی که احساس سنتی‌تری را ترجیح می‌دهند، کارساز باشد.
  • 9 از 10 یا خیلی سفت: یک 9 / 10 شبیه به 8 / 10 خواهد بود، اما حتی با در آغوش گرفتن و فرورفتگی کمتر. فشار شدیدی در اینجا وجود دارد، بنابراین بیشتر افراد احتمالاً این نوع تشک را برای نیازهایشان کمی سفت می‌بینند. اما افرادی که سنگین‌تر می‌خوابند، ممکن است احساس سفت و محکم تشک 8 / 10 را ترجیح دهند.
  • 10 از 10 یا فوق‌العاده سفت: و در نهایت یک 10 / 10. شما به احتمال زیاد هرگز با یکی از این نمونه‌ها روبرو نخواهید شد، اما اگر با این نمونه‌ها مواجه شدید، باید توجه داشته باشید که آنها اصلاً فشار را کاهش نمی‌دهند.

انتخاب تشک با درجه نرمی و سفتی مناسب خود

درجه نرمی و سفتی تشک

حالا که با درجه نرمی تشک و سفتی تشک آشنا شدیم نوبت انتخاب درجه سفتی تشک رسیده است.

  1. شکل خوابیدن شما چگونه است؟ مهم‌تر از همه، این احتمالاً مهم‌ترین سؤالی است که هنگام در نظر گرفتن درجه سفتی تشک باید به آن پاسخ داد. افرادی که همیشه به پهلو می‌خوابند معمولاً درجه سفتی و نرمی 3 الی 6 از 10 مناسب آنهاست در حالی که برای افرادی که به پشت می‌‌خوابند (طاق‌واز) چیزی در محدوده 5 الی 7 از 10 مناسب است و البته، هر چیزی بالاتر از 7 از 10 پشتیبانی کافی را برای افرادی که روی شکم می‌خوابند، فراهم می‌کند.
  2. شما چقدر وزن دارید؟ وزن نیز می‌تواند عامل اصلی باشد. افراد سنگین‌تر معمولاً تشک ضخیم‌تری می‌خواهند که لایه‌های فوم زیادی را برای فشار دادن به آنها برای نگه‌دارندگی بدن از فشرده‌سازی عمیق فراهم کند. تشک‌های فنری منفصل نیز ممکن است دوام بیشتری را برای این افراد فراهم کنند. افراد سنگین‌تر ممکن است تشک‌ها را نرم‌تر از تشک‌هایی با وزن متوسط‌تر تجربه کنند، بنابراین اگر داوری به تشک نمره سفتی 7 از10 بدهد، این افراد ممکن است آن را به عنوان 5.5 یا 6 از 10 تجربه کنند.
  3. تیپ بدنی شما چیست؟ فکر کردن در مورد نوع بدن خاص خود نیز به تعیین درجه سفتی و نرمی مورد نیاز شما کمک می‌کند. اگر قسمت میانی سنگین‌تری دارید، تشکی سفت با هسته حمایتی منطقه‌ای می‌خواهید تا انحنای طبیعی ستون فقرات شما را حفظ کند. اگر سبک‌تر می‌خوابید، بیشتر با لایه‌های بالای تشک خود در تعامل خواهید بود، بنابراین ممکن است تشک نرم‌تری را ترجیح دهید که راحتی زیادی را فراهم کند.
  4. به یاد داشته باشید: درجه سفتی همان پشتیبانی تشک (نگه‌دارندگی بدن شما در حالت طبیعی و حفظ انحنای ستون فقرات) نیست. می‌توانید تشکی با پشتیبانی عالی پیدا کنید که هنوز نرم است و تمام نیازهای کاهش فشار شما را برآورده می‌کند.
  5. هنوز نمی‌دانید؟ با اکثریت همراه باشید. اگر پس از مطالعه این راهنما هنوز نمی‌دانید چه سفتی باید انتخاب کنید، توصیه می‌کنیم یک تشک متوسط ​​سفت انتخاب کنید.
  6. مراقب تشک های نرم باشید. اغلب اوقات، افراد کلمه «نرم» را می‌بینند و به طور طبیعی به سمت آن جذب می‌شوند. منطقی به نظر می‌رسد؛ نرمی نشان‌دهنده دنج یا مجلل بودن است. با این حال، تشک‌های نرم اغلب می‌توانند بسیار ناراحت‌کننده باشند، زیرا پشتیبانی کافی برای بسیاری از موقعیت‌های خواب را فراهم نمی‌کنند.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

loading