ارتفاع مناسب تشک تخت چقدر است؟

ارتفاع مناسب تشک تخت چقدر است؟

یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در فرم بدن نشستن، خوابیدن و استراحت کردن است. ارتفاع مناسب تشک تخت هم از دیگر فاکتورهای مهمی است که نه تنها فرم بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد بلکه با سلامت بدن افراد هم در ارتباط است، همین امر سبب شده که در هنگام خرید تشک به ارتفاع آن توجه اساسی شود. ضروری است بدانیم که ارتفاع مناسب تشک تخت باید چقدر باشد که به سلامتی ما آسیبی وارد نشود. ارتفاع کلی تشک ناشی از تمام لایه‌های متعلق به تشک از جمله روکش مخصوص مانند پوشش آلرژیک و… است. با توجه به تنوع بالای تشک‌ها (طبی، فنری، متصل، فنری متصل و…) ارتفاع هر یک از این تشک‌ها هم متفاوت است.

 

فهرست مطالب:

ارتفاع مناسب تشک تخت چقدر است؟

متأسفانه، برخی از افراد در خرید تشک این فاکتور بسیار مهم و اساسی را در نظر نمی‌گیرند. در حالی که از مهم‌ترین نکاتی که باید در انتخاب و خرید تشک در نظر گرفت ارتفاع مناسب تشک تخت است. ارتفاع تشک باید به گونه‌ای باشد که متناسب با قد افراد باشد که بتوانند به راحتی روی تخت بنشینند و بلند شوند. یکی از راه‌های تشخیص ارتفاع مناسب تشک تخت این است که با نشستن بر روی لبه تخت خواب باید پاهایتان صاف قرار گیرد و پاها و بدن به صورت زاویه 90 درجه قرار گیرد که کف پاها به سطح زمین برخورد کند. این امر نشان‌دهنده این است که ارتفاع تشک مناسب است. در صورتی که زانوها حالت خم به خود بگیرد و بدن شما به سمت پایین کشیده شود. نشان‌دهنده این است که ارتفاع تشک مناسب و استاندارد نیست.

چرا ارتفاع تشک تخت مهم است؟

اهمیت ارتفاع مناسب تشک تخت

اهمیت خرید تشک با ارتفاع مناسب به حدی است که بسیاری از متخصصان ارتوپد تأکید دارند که حتماً از تشک با ارتفاع استاندارد استفاده شود. توجه به ارتفاع تشک بعد از راحتی آن مهم‌ترین فاکتوری است که باید حتماً در خرید و انتخاب تشک رویال در نظر گرفته شود. از مهم‌ترین نکاتی که سبب شده ارتفاع تشک مهم جلوه کند علاوه بر تأثیر آن بر سلامت بدن در شکل ظاهری تخت و حتی عملکرد اتاق خواب هم کمک شایانی می‌کند. راحتی در هنگام بالا و پایین رفتن از تخت مرتبط با ارتفاع مناسب تخت است. مناسب‌ترین ارتفاع برای تخت در حدود 25 اینچ (هر اینچ در حدود 2.54 سانتی‌متر) است که این ارتفاع متوسط است و بسته به قد و سن افراد این ارتفاع متغیر است. ارتفاع مناسب تشک خواب در حدود 16 تا 25 اینچ در نظر گرفته شده است.

اندازه و ابعاد استاندارد تشک خواب از مهم‌ترین فاکتورهای تأثیرگذار بر سلامت خواب است که سلامتی روح و بدن را تضمین می‌کند. ارتفاع و ابعاد تشک باید به گونه‌ای انتخاب شود که نه تنها متناسب با قد فرد باشد بلکه با اندازه تخت هم همخوانی داشته باشد. در صورتی که ضخامت تشک کمتر باشد نشانگر این است که تشک سفت است زیرا در ساخت آن از اسفنج‌های سفت و سختی استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: ابعاد استاندارد تشک تخت

ارتفاع تشک طبی

ارتفاع مناسب تشک تخت طبی

همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم تنوع تشک‌ها بالا است بسته به اینکه چه نوع تشکی خریداری شود. این ارتفاع هم متغیر است. تشک رویال طبی و فنری ارتفاع‌های متفاوتی دارند. از آنجایی که تشک طبی رویال در مدل‌های مختلفی تولید شده‌اند ارتفاع این تشک‌ها هم متغیر هستند. که در این محتوا به ارتفاع این مدل‌ها اشاره می‌کنیم.

  • تشک سوپر طبی فنری آرام رویال با ارتفاع 19 سانتی‌متر.
  • تشک طبی فنری آرامش با 22 سانتی‌متر ارتفاع.
  • تشک سوپر طبی فنری آسمان با 24 سانتی‌متر ارتفاع.
  • تشک سوپر طبی ارتوپدیک ریباندی با 22 سانتی‌متر ارتفاع

تمامی این تشک‌ها زیر نظر متخصصان تولید می‌شوند و از ارتفاع استانداردی برخوردار هستند. ارتفاع مناسب تشک خوشخواب برای تشک‌های طبی و طبی فنری رویال در حدود 19 تا 30 سانتی‌متر است. که بسته به محتوای متریال و کیفیت مناسب‌ترین استانداردی که برای ارتفاع این تشک‌ها در نظر گرفته شده است، در حدود 19 الی 30 سانتی‌متر است.

تشک‌های فنری به واسطه داشتن فنر در داخل اسفنج‌ها و از طرف دیگر تنوع در مدل و طرح‌های مختلف دارای ارتفاع و درجه نرمی متغیری هستند و همین امر سبب شده که ارتفاع آنها در هنگام نشست و برخاست تغییر کند. مقدار ارتفاعی که برای تشک فنری در نظر گرفته شده است حدود 20 سانتی‌متر است که در هنگام قرار گرفتن بر روی تشک ارتفاع مطلوب و مناسبی دارد. در ارتباط با تشک‌های طبی به دلیل کاربری طبی و درمانی که برای آن تعریف شده است، ارتفاع مطلوب آن در حدود 25 سانتی‌متر در نظر گرفته شده است.

ارتفاع تشک تک نفره

ارتفاع ایده آل تشک تخت خواب تک نفره بسته به نوع مدل تشک و نوع فنری که در داخل آن به کار رفته است متفاوت است. اما ارتفاع مناسبی که برای اکثر تشک‌های تک نفره در نظر گرفته شده است بین ارتفاع 18 تا 40 سانتی‌متر است. در صورتی که از تخت باکس استفاده می‌کنید ضروری است که توجه داشته باشید که ارتفاع تخت بیشتر از حالت استاندارد نباشد.

ارتفاع تشک دو نفره

با توجه به متفاوت بودن ابعاد تشک خواب دو نفره مسلماً ارتفاع آن هم در مقایسه با تشک تک نفره متفاوت است. ارتفاع تشک دو نفره بسته به نوع اینکه طبی باشد یا نه، نوع فنر به کار رفته در آن، درصد سفتی و نرمی آن و… متغیر می‌باشد اما ارتفاع استانداردی که برای تشک دو نفره رویال در نظر گرفته شده است در حدود 20 تا 40 سانتی‌متر است. در هنگام خرید تشک باید این موارد در نظر گرفته شود که تشک با ارتفاع استاندارد تشک تهیه شود.

ارتفاع تشک کودک

ارتفاع مناسب تشک تخت

ارتفاع مناسب تشک تخت خواب کودک در مقایسه با سایر افراد در رده‌های سنی مختلف از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. زیرا تأثیر بسزایی در رشد کودک دارد و با توجه به اینکه امکان افتادن کودک از تخت تا حدودی زیاد است. بنابراین ضروری است که این نکته در خرید تشک بسیار مورد توجه قرار گیرد. ابعاد مناسب برای تشک کودک و نوزاد زیاد تفاوت ندارد و ابعادی که برای این نوع تشک در نظر گرفته شده است در حدود 70×130 و 70×135 سانتی‌متر است.  ارتفاع مناسبی که برای تشک کودک در نظر گرفته شده است در حدود 19 سانتی‌متر است که در هنگام بالا رفتن و پایین آمدن از تخت مشکلی برای بچه ایجاد نشود.

نکات مهم در انتخاب و خرید تشک

نکات مهم در انتخاب و خرید تشک

از مهم‌ترین سؤالاتی که برای افراد در هنگام خرید تشک مطرح می‌شود این است که ارتفاع مناسب تشک تخت چقدر باید باشد؟ همان‌طور که در بالا هم اشاره شد ارتفاع مناسب هر تشک بسته به نوع تشک و مدل آن (طبی، فنری، متصل و… ) متفاوت است. بسته به قد فرد، رده سنی فرد استفاده کننده از تشک، نوع متریال و فنر بکار رفته شده در تولید تشک و… ارتفاع متفاوت می‌باشد که در خرید و انتخاب تشک این موارد باید در نظر گرفته شود. ابعاد تخت خواب با توجه به فضای اتاق، نیاز افراد و شکل ظاهری و… متفاوت هستند. همین امر هم در ضخامت مناسب تشک تخت تاثیرگذار است و باید تختی انتخاب شود که از ابعاد استانداردی برخوردار باشد و به درستی بر روی تخت قرار گیرد.

داشتن خواب راحت به همراه حفظ ایمنی و سلامت بدن نیازمند انتخاب تشک با ارتفاع مناسب و استاندارد است. بهترین ارتفاع برای تشک، ارتفاعی است که بدن را در فاصله مناسبی از زمین قرار دهد. متاسفانه برخی از افراد به ظاهر تشک بیش از ارتفاع و راحتی آن توجه می‌کنند و این عقیده را دارند که ارتفاع فاکتور مناسبی در انتخاب تشک نیست در حالی که بسیاری از مشکلات ستون فقرات، کمر و… به دلیل عدم استفاده از تشک استاندارد است. همین امر سبب شده که امروزه متخصصان ارتوپد به استفاده از تشک رویال با ارتفاع مناسب و استاندارد و در عین حال راحت بسیار تاکید کنند.

سخن پایانی

در هنگام تهیه تشک رویال اصل اولین چیزی که مدنظر هر فردی قرار می‌گیرد قالب خاص تشک است. متأسفانه عدم آگاهی دقیق از اثرات ارتفاع مناسب تشک تخت سبب شده که کمتر کسی در هنگام خرید تشک در مورد ارتفاع آن بپرسد و متناسب با ارتفاع، سن و… تشکی را انتخاب کند که ارتفاع استانداردی داشته باشد. در این مطلب سعی شده که اطلاعات کافی در ارتباط با ارتفاع مناسب تشک تخت ارائه شود که افراد در هنگام خرید تشک این مورد را هم در نظر بگیرند. با توجه به اهمیت بسیار بالایی که ارتفاع تشک خوشخواب دارد، بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده به صورت کاملاً تخصصی این موضوع را در نظر گرفته‌اند و تشک‌هایی با ارتفاع استاندارد تولید کرده‌اند.

رویال تشک یکی از مجموعه‌های مطرح در زمینه تولید انواع تشک‌ها و کالاهای خوابی است که بسته به نوع مدل و رده سنی و… تشک‌هایی با ارتفاع مناسب و استاندارد زیر نظر متخصصین به بازار عرضه کرده است و مهم‌ترین رسالت خود را در حفظ ایمنی و سلامتی بدن به نحو احسنت انجام داده است. در ارتباط با ابعاد و ارتفاع تشک مخصوص نوجوانان بهترین و استاندارد‌ترین ابعادی که برای تشک آنها در نظر گرفته شده است در حدود 180×80 است. جهت اطمینان از خرید تشک استاندارد و باکیفیت بهتر است که تشک رویال در نظر گرفته شود. زیرا علاوه بر داشتن استاندارد کافی، تنوع مدل‌های بالا و از قیمت به صرفه‌ای برخوردار است.

سوالات متداول

1- ارتفاع تشک یک نفره چقدره؟

ارتفاع تشک یک نفره به طور کلّی حدود 20 سانتی‌متر است ولی با توجه به نوع تشک مثلاً در تشک‌های طبی تا حدود 25 سانتی‌متر هم این ارتفاع هم می‌رسد.

2- ارتفاع تشک دو نفره چقدره؟

ارتفاع تشک دو نفره بسته به کیفیت و نوع تشک بین 20 تا 30 سانتی‌متر متغیر است.

3- ارتفاع تشک چقدر باید باشد؟

ارتفاع تشک معمولی حدود 60 سانتی‌متر از کف زمین است که شامل این می‌شود. با این حال، ارتفاع تخت عادی می‌تواند بین 45 تا 90 سانتی‌متر باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

loading