اجزای اصلی سرویس خواب چیست و شامل چه مواردی است؟

اجزای اصلی سرویس خواب چیست و شامل چه مواردی است؟

در زمان خرید تشک و بالش ممکن است با این سوالات که تشک مناسب سرویس خواب چیست و اصلاً سرویس خواب شامل چه مواردی است؟ روبرو شوید. اجزای تشکیل دهنده ی سرویس خواب شامل چندین مورد از جمله بالش و تشک خوب و… است که در این مطلب به آن‌ها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

 

سرویس خواب چیست و شامل چه چیزهایی است؟

کاربرد سرویس خواب چیست؟

سرویس خواب شامل چه چیزهایی می شود؟

نحوه خرید سرویس خواب

 

سرویس خواب چیست و شامل چه چیزهایی است؟

سرویس خواب به ملحفه‌ها، پتوها، بالش‌ها و سایر لوازم تخت اطلاق می‌شود که افراد برای پوشاندن و محافظت از تشک های خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. انواع سرویس خواب شامل روکش تشک، ملحفه تشک، روتشکی، روبالشی، لحاف روتختی، پوشش تزئینی بالش، لحاف پتو و دامن تخت می‌باشد. سرویس خواب مهم است زیرا گرما را فراهم می‌کند، کیفیت خواب را تحت تاثیر قرار می‌دهد، از تشک شما محافظت می‌کند و می‌تواند تمیزی و بهداشت را افزایش دهد.

 

کاربرد سرویس خواب چیست؟

از مهم‌ترین کاربردهای سرویس خواب می‌توان به راحتی حداکثر، گرما، پاکیزگی و زیبایی اشاره کرد.

راحتی هدف اصلی از افزودن سرویس خواب به تخت خواب شماست. بدون سرویس خواب، ممکن است خواب خوبی نداشته باشید. با این حال، باید اطمینان حاصل کنید که سرویسی که انتخاب می‌کنید نرم و غیرضخیم باشد.

گرما سرویس خواب شما نیز کاربرد قابل توجهی دارد زیرا می‌تواند حداکثر آرامشی را که هر شب می‌خواهید به شما بدهد و از سرد شدن شما جلوگیری کند.

خوابیدن یا استراحت روی تشک به خودی خود بهداشتی نخواهد بود. بنابراین، تعویض منظم سرویس خواب روی تختتان باعث افزایش پاکیزگی می‌شود و مطمئن شوید که همیشه روی یک تخت تمیز می‌خوابید یا استراحت می‌کنید. همچنین برای حفظ تمیزی تخت می‌توانید از پد محافظ تشک استفاده کنید.

در نهایت، برای بهترشدن ظاهر کلی اتاق خواب و دکوراسیون آن، افزودن سرویس‌های خواب تزئینی می‌تواند بسیار مفید باشد. سرویس خواب مناسب و تشک خوب می‌تواند اتاق خواب شما را از نظر زیبایی واقعاً جذاب کند.

 

سرویس خواب شامل چه چیزهایی می شود؟

سرویس خواب شامل چیست؟ اجزای سرویس خواب شامل بالش، تشک، تخت خواب، روتختی، ملحفه و… می‌شود. در ادامه به 9 جزء سرویس خواب اشاره می‌کنیم.

بالش

بالش جزء ضروری از سرویس خواب است که به گونه‌ای طراحی شده است که به طور کامل از بدن افرادی که می‌خوابند، حمایت کند. به طور معمول یک کیسه پارچه‌ای مستطیلی است تا خواب را دلپذیرتر کند.

برخی از مواردی که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از الیاف پلی استر، الیاف مصنوعی، پرها، مموری فوم و… . اگر به انواع بالش‌های تولید شده حساسیت دارید، ممکن است خرید بالش‌های ارگانیک را برای خوابی آرام و سالم در نظر بگیرید.

با این وجود، این فقط انواع محتویات بالش نیست که باید از آن‌ها آگاه باشید. آن‌ها همچنین در انواع، اشکال و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند.

پتو

پتو، رایج ترین نوع سرویس خواب، برای افزایش گرما در نظر گرفته شده است. اگرچه برخی افراد ترجیح می‌دهند از پتو به تنهایی استفاده کنند، برخی دیگر ممکن است بخواهند آن را با لحاف پتو، لحاف روتختی یا روانداز جذاب‌تری بپوشانند. پتوها معمولاً از الیاف، پنبه، پشم، پلی استر، میکروفیبر یا کامپوزیت الیافی ساخته می‌شوند.

پتو پارچه پشمی دراز، بزرگ، مستطیلی یا مربعی است که برای افراد هنگام خواب استفاده می‌شود. در هنگام خواب، چرت زدن یا استراحت، این جزء سرویس گرما را حفظ می‌کند و فرد را راحت نگه می‌دارد.

تشک

اهمیت تشک، بارها در مطالب گفته شده است چرا که حدود یک سوم زندگی فرد در خواب می‌گذرد. هنگام خرید تشک شما می‌بایست تشک مناسب سرویس خواب خود را انتخاب و تهیه کنید.

ما در تشک رویال انواع تشک فنری، طبی، طبی فنری، پاکت اسپرینگ، مموری فوم، تشک بیمارستانی و انواع باکس تشک را با بهترین کیفیت و ضمانت عرضه می‌کنیم.

روانداز

رو انداز

روانداز یا لحاف بسیار شبیه به لحاف روتختی است با این تفاوت که روکش روانداز ضروری است. لحاف اغلب به رنگ سفید ساده و پر از پَر یا معادل آن است.

لحاف یک کیسه صاف نرم پر از الیاف است. روی آن را یک روکش جداشونده به نام روکش لحاف پوشانده است که شبیه بالش و روبالشی است.

افراد زیادی از آنها به جای ملحفه استفاده می‌کنند زیرا فرآیند ساخت تخت را با لایه‌های پتو، ملحفه و لحاف پتو ساده می‌کنند. علاوه بر این، روکش‌های لحاف مانند لایه‌های زیرین را می‌توان به راحتی جدا کرد و تمیز کرد.

روتختی

پارچه‌ای غالباً طرح‌دار که بر روی تخت می‌اندازند. روتختی یک روکش نازک و جذاب است که معمولاً کل تشک را می‌پوشاند و تا سطح زمین امتداد می‌یابد. روتختی‌ها معمولاً از پنبه، ابریشم، نخ، پلی‌استر یا پشم ساخته می‌شوند.

روکش تشک

روکش تشک از تشک در برابر کپک، گرد و غبار، ریخته شدن مایعات، ساس و سفیدک محافظت می‌کند و حتی به تنظیم دما کمک می‌کند. انتخاب محافظ یا روکش تشک ضدحساسیت برای مبتلایان به آلرژی ایده آل است زیرا می‌تواند به محافظت از وی در برابر عوامل حساسیت‌زا کمک کند.

لحاف پتو

لحاف چهل تیکه دارای سه لایه رویی، پشم شیشه و پشتی دارد. لایه رویی از تکه‌های متعددی از اجزای پارچه تشکیل شده است که در طرح‌های هنری به‌هم دوخته شده‌اند.

لحاف‌دوزی نوعی هنر سنتی است که شامل دوخت‌ودوز می‌شود. لایه دوم، با پر، پشم یا پنبه پر می‌شود تا یک لایه داخلی نازک را تشکیل دهد، در حالی که پشت آن از یک تکه پارچه ساخته شده است.

لحاف روتختی

لحاف روتختی، لحافی پتوی است که کاملاً ضخیم و کرکی است. این روکشی است که برای افزایش گرما با الیاف یا با پَر پر شده و سپس در هر چهار گوشه آن دوخته شده است.

ملحفه

رو تشکی که در زیر رو تختی و بر روی تشک کشیده می‌شود. ملحفه یک روکش نازک و جذاب است که معمولاً کل تشک را می‌پوشاند و تا سطح زمین امتداد می‌یابد. معمولاً از پنبه، ابریشم، نخ، پلی‌استر یا پشم ساخته می‌شوند.

 

نحوه خرید سرویس خواب

وقتی صحبت از سرویس خواب و خرید آن می‌شود سعی کنید بهترین گزینه ممکن با توجه به بودجه خود را انتخاب کنید چرا که تأثیر مستقیم بر کیفیت خواب شما را دارد. در ادامه به 4 نکته در انتخاب و راهنمای خرید سرویس خواب اشاره می‌شود:

  1. راحتی: متریال و بافت مورد استفاده در پارچه اجزای سرویس خواب شما نقش بسزایی در راحتی آن دارد.
  2. قابلیت تنفس: هنگام خرید سرویس خواب جدید، دمای خواب دلخواه خود را در نظر داشته باشید. اگر معمولاً هنگام خواب گر می‌گیرید، روی خرید پارچه‌های قابل تنفس بیشتر تمرکز کنید. برعکس، اگر در شب مستعد سردی هستید، ممکن است بخواهید حداقل یک لایه مصنوعی بگنجانید که می‌تواند به گرمای بدن کمک کند.
  3. دارای خواص آلرژی‌زایی کم: افراد مبتلا به آلرژی ممکن است از سرویس خوابی با خواص ضدحساسیت بهره‌مند شوند. با انتخاب متریالی که به طور طبیعی در برابر گرد و غبار و کپک مقاوم هستند، می‌توانید خواب راحت‌تری داشته باشید.
  4. کیفیت: ممکن است خرید یک ست خوابی ارزان قیمت و از نظر بصری وسوسه‌انگیز باشد، اما سرمایه‌گذاری روی سرویس خواب، می‌تواند کیفیت خواب شما را تغییر دهد و  با ایجاد مکان راحت‌تری برای استراحت، در درازمدت به سلامت شما کمک کند.

 

شما با مراجعه به فروشگاه اینترنتی رویال تشک می‌توانید اقدام به تهیه تشک و بالش خوب کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

loading